Performansa dayalı pazarlama, sektörler için daha avantajlı

Real Time Bidding alt yapısını kullanan Adnomia Audience & RTB servisleri ile röportaj gerçekleştirdik.

İŞ DÜNYASI
DigitalAge, 06.12.2013 - 14:47

Performansa dayalı modellerin yeni nesil teknolojiler ile harmanlanmasından oluşan çözüm skalası ile sektöre yeni bir bakış açısı getiren Adnomia, envanter kullanımında, Real Time Bidding alt yapısı ve milyar dolarlık yatırım sonucu geliştirilmiş olan DSP ve SSP platformlarını kullanmasıyla öne çıkıyor. Adnomia Audience & RTB servisleri Business Leader’ı Can Kuşseven ile Aralık sayımıza özel bir röportaj gerçekleştirdik

Performansa dayalı dijital pazarlama konusunda ne gibi ürünler sunuyorsunuz?

Adnomia performansa dayalı modellerin yeni nesil teknolojiler ile harmanlanmasından oluşan çözüm sıkalası ile sektöre yeni bir bakış açısı getirmek adına yola çıkmış bir firmadır. Adnomia, envanter bazında, global olarak kendini defalarca kanıtlamış olan Real Time Bidding alt yapısı ve milyar dolarlık yatırım sonucu geliştirilmiş olan DSP ve SSP platformlarını kullanıyor.

Dijital alanın bize sunduğu imkanların mümkün olduğunca, reklamverenin yatırım maliyetinin geri dönüşüne odaklı optimizasyon çözümler sunmanın yanı sıra Adnomia, Audience Marketing Agency kavramını Türkiye pazarına sunuyor. Bu alanda daha önce hiç alınmamış bir pozisyon ile, ürün karşılaştırma ve kıyaslama davranışı içinde bulunan kullanıcıları, ilgi duydukları alanla ilgili önerisel reklamlarla buluşturuyor. Adnomia’nın amacı, reklamverenlerin sitelerine, reklamverenlerin ihtiyacı olan yeni, kaliteli ve uygun hedef kitlenin yönlendirilmesi olarak açıklanabilir.

Sizce performansa dayalı pazarlama hangi sektörler için daha avantajlı?

Günümüzde göz ardı edemeyeceğimiz en temel kural, reklam modellerinin tümünün performans odaklı olması gerekliliğidir. Reklamverenin, her ne amaç için reklam yapıyor olur ise olsun, her koşul altında yaptığı yatırımı geri alması amaçlanmalıdır. Bir branding kampanyası kapsamında bile olsak, marka bilinirliğinin arttırılmasının ve Customer Life time value gibi kavramların hesaplanması, içinde bulunduklarım stratejinin, marka üzerindeki nasıl bir insight sağladığının bilince olunması gerekli. Bu noktada performansa dayalı tüm modellerin temelinde, reklamverene katma değer sağlanması amaçlanmalıdır. Bu yüzdendir ki artık günümüzde hiçbir marka, performanstan uzak bir noktada reklam harcaması yapmamalıdır.

Google ve Facebook ile karşılaştırıldığında, performans reklamcılığına ne tip yenilikler katmaktasınız?

Adnomia’nın getirdiği en büyük yenilik, display reklam modellerinin tekrar değerlenmesi noktasında olmaktadır. Hedef kitlenin doğru seçilmesi ve display alandaki erişimin doğru yönlendirilmesi ile gerçek bir performans reklam modeli olarak kullanımına olanak sağlamaktadır. Facebook ve Google’ın en temel katmadeğeri, kullanıcı kitlelerinin sosyodemografik ve ilgi alanlarına göre hedeflenebilmesi olarak özetlenebilir. Adnomia, bu güne kadar standart display kurgularında bulunmayan bu yetkinliği reklamveren ile buluşturmaktadır. Bunun ötesinde, kullanıcıları bir sitenin bir alanında etkilemeye çalışmaktan öte, ya da bir ilgi alanına göre arama yapmasının ardından değil, reklamverenin sunduğu ürün ve servisler ile ilgili karşılaştırma aşamasında yakalar. Kısa vadede ürün ya da servis satın almaya hazır olan bu kitleye uygun reklamın gösterilmesi ile reklamın verimliliği arttırılmaktadır.

2014 yılı için planladıklarınız nelerdir?

2014 yılındaki en etkili dikeyin data odaklı reklamcılık olacağına inanarak, bu konuda ciddi bir yatırım gerçekleştirdik. Bu noktada Türkiye dijital pazarına etkin bir Data Yönetim Platform’u kazandırmak istiyoruz. Kullanıcı davranışı ve bilgilerinin uygun koşullarda analiz edilmesi ve en önemlisi standardizasyonunun sağlanması ile, tüm mecra ve reklam kullanımı yapan firmalara servis edilmesinin önünü açacak bir oluşum içindeyiz. Amacımız, fiyatlama modeli ne olursa olsun tüm reklam kullanımlarında hedeflemenin yaygın olarak kullanılmasını sağlamaktır.

Hedefli reklamcılığın günümüzdeki güncel uygulamalarına birkaç örnek verir misiniz?

Güncel örnekler olarak Samsung ve Apple telefon karşılaştırması yapan kullanıcılara akıllı telefon reklamları gösterilmesi, mortgage kredisi karşılaştıran kitleye finans kuruluşlarına ait mortgage kampanyalarının gösterilmesi, balayı paketi bakan kişilere seyahat acentalarına ait reklamların gösterilmesi gibi dikeylerde kampanya kurguları yapılmakta. RTB altyapısının bize sunduğu imkânları da kullanarak, kampanyaları gerçek zamanlı olarak farklı hedef kitleler özelinde optimize ederek, en yüksek engagement seviyesine ulaşabilmekteyiz.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free