PayPal ve TEPAV, Türkiye’nin e-ihracat haritasını ortaya koydu

PayPal e-ihracatın yaygınlaşması için ülke çapında seferberlik başlatıyor

ARAŞTIRMA
DigitalAge, 24.10.2014 - 16:37

PayPal, düzenlediği bir basın toplantısıyla ’Ben Kazanıyorum, Türkiye Kazanıyor’ kampanyasının duyurusunu gerçekleştirdi.

Kampanyanın ana fikri, girişimcilerin yurtdışına ürün ve hizmet satarak hem kendilerinin kazanması hem de ihracat yoluyla Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaları.

Başlatılan kampanya ile yurtdışına online satış yapan binlerce başarılı Türk şirketine ve girişimciye yenilerinin de katılması hedefleniyor. ‘Ben Kazanıyorum, Türkiye Kazanıyor’ portalında girişimcilere e-ihracata başlamanın yolları gösteriliyor ve e-ticaretle ilgili pek çok ipucu ile içeriğe yer veriliyor.

PayPal’ın Türkiye’deki girişimcilerin e-ihracata katılımlarını artırma hedefiyle başlattığı ‘Ben Kazanıyorum, Türkiye Kazanıyor’ kampanyasının yanında ‘Türkiye’de E-ihracat: Fırsatlar ve Sorunlar’ araştırmasının sonuçları paylaşıldı. ‘Türkiye’de E-ihracat: Fırsatlar ve Sorunlar’ araştırması, PayPal’ın desteğiyle Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) tarafından yapılıyor.

‘Türkiye’de E-ihracat: Fırsatlar ve Sorunlar’ raporundan bulgular:

  • G-20 ülkelerini kapsayan ve Avustralya’nın ilk sırada bulunduğu ‘E-ihracata Hazırlık Endeksi’nde Türkiye, e-ticarete yönelik düzenleyici çerçeve, yasal ve fiziki altyapıdaki zayıflıklar gibi nedenlerden dolayı listenin 15’inci sırasında bulunuyor.
  • E-ihracatın gelişmesi hem Türkiye’nin internet ekonomisine hem de ihracatına önemli katkı sağlayabilir
  • Türkiye’nin ilk 10 e-ihracat pazarının ağırlıklı ortalama mesafesi, 4 bin 308 kilometre. Bu rakam, geleneksel ihracat menzilinin üstünde yüzde 65’lik bir artış teşkil ediyor.
  • E-ihracata konu olan ürünlerin katma değerinin, elektronik ve otomotiv parçaları gibi geleneksel ihracat ürünlerine göre daha yüksek olduğu görülüyor.

Türkiye’den yurtdışına online satış, günümüzde 250-300 milyon dolar seviyesinde

Düzenlenen toplantıya PayPal Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi CEO’su Rupert Keeley, TEPAV Direktörler Kurulu Üyesi Durmuş Yılmaz ile PayPal Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi Direktörü Kıvanç Onan’ın katıldı.

  • PayPal Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi CEO’su Rupert Keeley şöyle konuştu: “eBay’in hazırladığı ‘Ticaret 3.0: Türkiye’nin Küçük Ölçekli İşletmelerini Küresele Taşımak’ raporuna göre, Türkiye’de PayPal ile ödeme alarak eBay üzerinden yurtdışına satış yapan binlerce şirketin yüzde 84’ü yurtdışına satış gerçekleştiriyor. Türkiye’de geleneksel yollarla ihracat yapan firmalar ortalama üç ülkeye ürün satarken, e-ihracat yapan firmalar ortalama 34 ülkeye erişebiliyor. Son bir yılda eBay üzerinden ihracata başlayan şirketler, e-ihracatın yüzde 26’sını ve PayPal ödemelerinin yüzde 33’ünü gerçekleştiriyor.”
  • PayPal Türkiye, Avrupa ve Kuzey Afrika Bölgesi Direktörü Kıvanç Onan ise tahminlerini şu şekilde dile getirdi: “Türkiye’den yurtdışına online ürün satışının günümüzde 250-300 milyon dolar seviyelerinde olduğunu tahmin ediyoruz. Türkiye bu alanda ciddi bir potansiyele sahip ve bu rakamın önümüzdeki birkaç yıl içinde 2-3 milyar dolara çıkabilmesi mümkün.”

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free