Otomobil satın alma ve araştırma sürecinde internetin rolü

TGI Net Türkiye Araştırması’na göre, internet üzerinden en çok araştırılan ürünlerde ‘otomobil’ üst sıralarda yer alıyor. SMG Connected‘a göre; Türkiye’deki 18 yaş üstü internet kullanıcılarının yüzde 13’ü, internet üzerinden otomobil ile ilgili araştırma yaptığını belirtirken, son 1 yılda otomobil satın alan internet kullanıcılarında ise bu oran yüzde 30’lara kadar çıkıyor. Online olarak başlayan ‘otomobil araştırması’ genelde […]

Uncategorized
DigitalAge, 23.10.2012 - 13:31
TGI Net Türkiye Araştırması’na göre, internet üzerinden en çok araştırılan ürünlerde ‘otomobil’ üst sıralarda yer alıyor. SMG Connected‘a göre; Türkiye’deki 18 yaş üstü internet kullanıcılarının yüzde 13’ü, internet üzerinden otomobil ile ilgili araştırma yaptığını belirtirken, son 1 yılda otomobil satın alan internet kullanıcılarında ise bu oran yüzde 30’lara kadar çıkıyor.
Online olarak başlayan ‘otomobil araştırması’ genelde offline olarak satın almaya dönüşüyor. Araştırma sürecinde ziyaret edilen internet siteleri genel olarak otomobil portalları olarak dikkat çekerken, internet kullanım amaçları farklılık gösterebiliyor.
Bu yazıda TGI Net verilerine göre, internet üzerinden araştırma yapma, satın alma, araştırma amaçları ve araştırma sürecinde ziyaret edilen internet sitelerini otomobil kategorisi özelinde bulabilirsiniz.
Otomobil kategorisi, internette yoğun olarak araştırılmak olan bir kategori iken, internet üzerinden satın alınan ürünler sıralamasında oldukça alt sıralarda yer alıyor. Her 10 internet kullanıcısından 1’i, otomobil almış olsun/olmasın, internet üzerinden otomobiller ile ilgili araştırma yaptığını belirtirken, internet üzerinden satın alma oranı oldukça düşük olarak gözlemleniyor.
Son 1 yılda otomobil satın alanların büyük bir kısmı (yüzde 30) internet üzerinden araştırma yaptığını belirtiyor. Araştırma için interneti kullanmalarındaki en büyük amaç ise ‘özellik ya da fiyat kıyaslamak’.
Son 1 yılda otomobil satın alan her 10 internet kullanıcısından 6’sı özellik ya da fiyat kıyaslamak için internet üzerinden araştırma yaptığını belirtiyor. Piyasada mevcut olarak bulunan otomobilleri araştıranların oranı ise yüzde 54. Farklı otomobillerin özelliklerine göz atmak, satış bayiilerini araştırmak ve site ziyaretçilerinin yorumlarını okumak da sıklıkla yapılan diğer araştırma yöntemleri.
Farklı yaş grupları için araştırma sürecinde internet kullanma amacında da farklılıklar gözlemlenebiliyor. İnternet üzerine otomobil araştırma veya satın alma sürecinde sıklıkla ziyaret edilen internet sitelerinin başında ise arabam.com ve sahibinden.com geliyor.
Araba.comIkincielaraba.net.tr ve Hurriyetoto.com da araştırma sürecinde sıklıkla ziyaret edilen diğer internet siteleri. Tıpkı araştırma amaçları gibi ziyaret edilen internet siteleri de yaş gruplarında farklılıklar gösterebiliyor. 
( Kaynak: SMG Connected )
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free