OnlineMarket emarket iş modelini uygulama yolunda

OnlineMarket, eticaret’in tekdüzeliğini canlandıran iş modeli emarket’i uygulamayı hedefliyor.

İŞ DÜNYASI
Tuğba Yalçın, 10.02.2014 - 12:26

Eticaret’in tekdüzeliğini canlandıran iş modeli emarket’i uygulamayı hedefleyen OnlineMarket Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Murat Demirhan Digital Age’in sorularını yanıtladı

Aslanoba Capital’den 1 milyon dolar yatırım alarak işe başladınız. Ufukta yeni yatırımlar bulunuyor mu?

OnlineMarket projesi için yatırım görüşmesi yaptığımız ilk yatırımcı olan Hasan Aslanoba ile ilk görüşmemizde, fikir ve vizyon birliği içinde olduğumuzu gördük. İş modeli ve strateji üzerinde yaptığımız birkaç görüşmenin sonrasında üç yıla yayılan toplam 3,6 milyon dolarlık bir yatırım anlaşması imzaladık. Hasan Bey’in kendi kurduğu benzer bir girişimi olması, iş modeline olan inancı ve ilgisi, sadece finansal değil stratejik destek veren bir yatırımcı kimliği olması bizim için değerli. Zaten hazır olan bir iş planımız vardı ve yatırımı aldıktan sonra bu iş planımızı uygulamaya başladık.

OnlineMarket’i, bir eticaret sitesi olarak değil, bir gıda perakendecisi olarak konumlandırıyoruz.

OnlineMarket’i, bir eticaret sitesi olarak değil, bir gıda perakendecisi olarak konumlandırıyoruz. OnlineMarket’in gelip sepetinize ürünleri koyabileceğiniz fiziksel mağazaları yok ancak sizin yerinize ekibimizin bu işi yapacağı cep depoları var, özenle ve doğru şartlarda korunan ürün stokları var. Taze ürünleri soğuk dolaplarıyla taşıyabilecek teslimat araçları ve teslimat ekibine sahip. Sözü edilen tüm depo, stok, araç ve eleman yatırımlarının amacı alternatif alışveriş seçeneklerine göre avantaj yaratmak. Yüksek mağaza kiraları gibi operasyonel maliyetleri, ürünleri eve teslim etmemizi sağlayacak lojistik maliyetlere kaydırarak yeni bir model yaratıyoruz. OnlineMarket’i, sektördeki diğer eticaret sitelerinden ve sanal marketlerden ayrıştıran birçok özellik bulunuyor. Bunlardan birincisi fiyat politikamız. Satış fiyatlarımız, geleneksel perakendecilerin fiyatları ile aynı seviyede. Müşterilerimizin kapısına kadar teslimat yapıyor olmamız nedeniyle ortaya çıkan ekstra maliyetleri de fiyatlarına yansıtmıyoruz. Yine kapıda ödeme ve ürün iade seçeneklerimizle de yüzde 100 müşteri memnuniyeti sağlamayı öngörüyoruz.

Ürünlerin tazeliği nasıl korunuyor?

Kapıda ödeme ve ürün iade seçenekleriyle de tüketicilerin kalbini fethedeceğimize inanıyoruz.

Soğuk zincire büyük önem vermemiz gereken bir işe başladık ve bu nedenle alt yapımızı oluştururken oldukça titiz davrandık. Soğuk hava depolarımızda ve uygun şartlarda muhafaza ettiğimiz ürünleri yine frigofirik araçlarımız sayesinde tazeliğini kaybetmeden müşterilerimize ulaştırıyoruz. Ayrıca kapıda ödeme ve ürün iade seçenekleriyle de tüketicilerin kalbini fethedeceğimize inanıyoruz. Binlerce ürünü bir tıkla kapınıza kadar getiren OnlineMarket, klasik perakende marketlerden farklı olarak ithal ve gurme ürün gamına da yer verecek. Tüm organik gıda kategorilerine ve zincir mağazalara giremeyen butik ürünlere de yine OnlineMarket’te bulabileceğiniz seçenekler arasında yer alıyor.

Bir saat içinde market alışverişlerini kullanıcılara ulaştırmayı hedefliyorsunuz. Bunun için ilçe kısıtlamanız var mı?

‘1 saat içinde teslim’ vaadimizi şimdilik pilot bölgemiz olan Ataşehir ilçesi ve çevresine veriyoruz. Sonraki adımda ise şehrin farklı kilit noktalarında cep depolar kuracağız. Seçilen bu noktalardan kendi ekibimizle ürün teslimatını sağlıklı, güvenli şekilde ve ‘1 saat içinde’ sağlayabileceğiz. Birinci yılımızın sonunda İstanbul’da toplamda 10 bölgede hizmet vermeyi planlıyoruz. 3 yılın sonunda ise, toplam cep depo sayımızı 100 noktaya çıkarmak ve toplamda 20 milyon kişiye erişebilmek hedefimiz.

Peki ya ürün teslimi bir saati aşarsa?

3 yılın sonunda hedefimiz     toplam cep depo sayımızı 100 noktaya çıkarmak ve toplamda 20 milyon kişiye erişebilmek.

‘1 saat içinde teslimat’ gibi iddialı bir vaadi yerine getirmek için, hedef kitlemize çok yakın lojistik merkezler kuruyoruz. Bu merkezlere biz ‘cep depo’ adını veriyoruz. Cep depolarımızdan, soğuk hava özellikli araçlarımız ve gerektiğinde (trafik yoğunluğu gibi) kullanılacak termal kutulu motorsikletlerimiz ile bu vaadimizi yerine getiriyoruz. Ancak şunu da belirtmeliyim müşterilerimiz siparişlerinin 1 saat içerisinde teslim edilmesini istiyorlarsa bunu alışveriş yaparken belirtmeleri gerekiyor. Lansman süresince 1 saat içerisinde teslimat konseptimizi de ücretsiz gerçekleştiriyoruz. Ancak lansman süresi sonrasında, gün içerisinde herhangi bir saatte ulaştıracağımız ürünlerin teslimatları ücretsiz olurken, 1 saat içerisinde ürünlerinin ulaşmasını isteyen müşterilerimiz cüzi bir ek ücret ödeyecekler.

‘Yarattığımız iş modelinin Türkiye’de bir benzeri yok’

Global bir ilgiyi de üzerimize çekeceğimizi düşünüyoruz.

Dünyada, bizimle birlikte aynı modeli Amazon Fresh markası altında, dünyanın en büyük online perakendecisi olan Amazon deniyor. En büyük hayalimiz, bu modeli ülkemizde başarıyla hayata geçirmek. Büyütülebilir ve kârlı bir model olduğunu tüm dünyaya ispatlamak. Bu durumda global bir ilgiyi de üzerimize çekeceğimizi düşünüyoruz. Ve bu sayede ülkemizin model ithal eden değil, yaratıcı işler üretebilen ve iş modeli ihraç edebilen bir potansiyeli olduğunu göstermek hedefimiz.

Önümüzdeki günlerde OnlineMarket’in hangi projelerini göreceğiz?

OnlineMarket ekibi, son 1 yıldır çok önemli başka bir proje üzerinde daha çalışıyor. Bu proje, günlük-taze yemek satışı projesi. Mart ayında pilot uygulamalara başlayacağımız bu projede, Türk ve Dünya mutfağından uzman şeflerimizin belirlediği ve tariflendirdiği, sektörün önde gelen yemek firmaları tarafından temiz-güvenli şekilde pişirilmiş yemekleri, farklı ve yaratıcı bir konseptle tüketicilerle buluşturuyor olacağız. Bu proje hem OnlineMarket’in ürün portföyünü tamamlayacak, hem de hedef kitlesi tarafından çok sevilip, benimsenecek diye düşünüyoruz. Bu konuda yakın gelecekte çok daha detaylı bilgilendirme yapacağız.

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free