Skip to main content

Yell ve Southhampton School of Management tarafından yapılan bir araştırmada, tüketicilerin yüzde 40’ının online alışverişlerde büyük ve küçük şirketleri ayırt edemediklerini ortaya çıkardı. Yapılan araştırma da yaklaşık 200 tüketici büyük…

Yell ve Southhampton School of Management tarafından yapılan bir araştırmada, tüketicilerin yüzde 40’ının online alışverişlerde büyük ve küçük şirketleri ayırt edemediklerini ortaya çıkardı.

Yapılan araştırma da yaklaşık 200 tüketici büyük ve küçük rakip firmaların internet sitelerini kıyaslayarak, aralarından bir tanesini tercih etmeleri istendi. Hangi firmanın daha büyük ve küçük olduğunu bilmeyen tüketiciler bu seçimlerinin yüzde 64’ünde daha küçük firmaları seçtiler. Kişi bazınde ele alındığında ise tüketicilerin yüzde 51’i daha küçük firmayı tercih etti.

İngiltere’nin Yell firmasının CEO’su Richard Hanscott, yapılan bu araştırma ile ‘dijital pazarlamanın geleneksel engelleri ortadan kaldırarak daha küçük şirketlerinde büyük şirketlere rakip olduğu’ bir ortam oluşturduğunu söyledi.

Tüketicilerin yalnız yüzde 25’i şirketin büyüklüğünün önemli bir tercih sebebi olduğunu söylerken, yüzde 81’i kolay ulaşılabilinir bilginin satın alırken en önemli tercih sebebi olduğunu belirtti.  Bunun yanı sıra kişilerin yüzde 78’i için kolay anlaşılır bir adres ve ya konumun satın alma kararında büyük bir etken olduğunu söyledi.

Kaynak: thedrum.co.uk