Skip to main content

Netflix, Türkiye’deki izleme alışkanlıklarıyla ilgili bir rapor paylaştı.

Netflix‘in 22 farklı ülkede gerçekleştirdiği araştırma dünya çapında film ve dizilerin insan etkileşiminin nasıl önüne geçtiğini gözler önüne serdi. Türkiye’nin ise neredeyse yarısı film ve dizi izlemeyi sohbet etmekten daha değerli buluyor.

Netflix’in paylaştığı araştırmaya göre Türkiye’deki izleyiciler sadece evde değil, dışarıdayken de dizi ve film izliyor. Dünya genelinde Netflix izleyicilerinin yüzde 67’si, Türkiye’dekilerin de yüzde 77’si sadece evlerinde değil, işe gidip gelirken, otobüs yolculuğu yaparken veya uçaktayken de mobil cihazlarından film ve dizi seyrediyor. Ayrıca her iki Türk izleyiciden biri (yüzde 50) için WiFi bağlantısı en az rahat koltuk (yüzde 51) kadar önemli.

Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 43’ü, dışarıda film ve dizi seyrederken, etrafındakileri gizlice onların ekranına bakarken yakaladıklarını söylüyor. Dışarıda film ve dizi izleyenlerin sadece yüzde 13’ü izledikleri içerik yüzünden utandıklarını itiraf ederken, yüzde 77’si ‘tuhaf bir durumda kalsalar’ bile o programı izlemeye devam ediyor. Araştırmada ayrıca Türkler’in en çok otobüs ile seyahat ederken dizi ve film izlediği sonucu ortaya çıktı. Yüzde 73’lük oranla bu alanda diğer ülkeleri geride bırakan Türklerin yüzde 44’ü uçakta, yine yüzde 44’ü işe gidip gelirken bununla meşgul oluyor. Ve yüzde 7’si umumi tuvaletlerde dizi ve film izliyor.