Mobil uygulamalardaki büyümeye emoji damgasını vurdu

Mobil uygulama analitiği firması Flurry’nin 2015 araştırma sonuçlarına göre en fazla büyüme yüzde 332 ile kişiselleştirme kategorisinde görüldü

MOBİL
DigitalAge, 15.02.2016 - 14:52

Mobil uygulama analitiği firması Flurry 2015 uygulama değerlendirmelerini açıkladı. Buna göre, 2015 yılında mobil uygulama kullanımındaki artış devam etti ve 2014’e oranla yüzde 58’lik artış kaydedildi. En çok büyüme kaydedilen kategoriler kişiselleştirme, haberler/dergi, verimlilik ve hayat tarzı/alışveriş yer alıyor. Flurry’nin çalışma kapsamında aylık bazda 2,1 milyar mobil cihazı takip ettiğini not etmekte yarar var.

Kategorilere göre dağılım
Kişiselleştirme kategorisi yüzde 332’lik büyümeyle en fazla büyüyen mobil uygulama kategorisi oldu. Bu kategori içinde Android ekran kilitlerinden emoji’lere değişen uygulamalar bulunuyor. Kategoriye biraz derinlemesine baktığımızda en büyük büyümenin emoji’lerden geldiği görülüyor. Kullanıcılar klavyelerine ekledikleri emoji’lerle iletişimlerini kişiselleştirebiliyor ve bunu paylaşabiliyor. Bu kategoriyle ilgili ilginç bir nota da yer verelim: Kim Kardashian’ın “Kimoji” adını verdiği emoji’si yayımlandığı ilk günde App Store’da bir numara oldu.

Haber/dergi kategorisi geçen yılı yüzde 135 büyüme ile kapattı. Burada medya tüketiminde kaydedilen büyüme, aslında 2014 yaz aylarında ortaya çıkan büyüme eğilimini doğruluyor. Bu ise TV ve PC’lerdeki haber tüketiminin akıllı telefon ile phablet’lere geçtiğini ortaya koyuyor.

Verimlilik kategorisinde ise yüzde 125’lik büyüme kaydedildi. Buradaki büyümenin özellikle gençler ve üniversite öğrencilerinin akıllı telefon, tablet ve phablet’lerini birincil bilgisayarları olarak konumlandırmasından kaynaklandığı sonucuna ulaşılıyor. Zira bu kitle, cihazlarını e-posta ve Google Docs, Quip, Slack ve Microsoft’un verimlilik çözümlerine erişim amacıyla kullanıyor.

shutterstock_321884942

Hayat tarzı/alışveriş kategorisindeki büyüme de yüzde 81 oldu. 2014’teki büyüme oranı ise yüzde 174 idi. Bu kategorideki büyümenin mobil ticaretten ileri geldiği düşünülüyor. Zira ABD’deki online ticaretin yüzde 33’ü, küresel bazda ise yüzde 40’ının mobilden gerçekleştirildiği iddia ediliyor.

Mobil uygulama tüketiminde phablet etkisi
Flurry’nin analizinde mobil uygulamaların tüketiminde kullanılan cihazlara da yer verildi. Buna göre, phablet (4,9 inç ve üzeri akıllı telefonlar) üzerinden mobil uygulama tüketimi yükselişe geçti. Sadece 2015 yılının Christmas döneminde devreye alınan cihazların yüzde 27’si phablet iken yine aynı dönemdeki phablet’lerin yüzde 50’si Android işletim sistemine sahipti. Buna paralel şekilde ise bu cihazlarda geçirilen zaman da yüzde 334’lük artış gösterdi. Flurry’nin tahminine göre, mevcut eğilim devam ederse, Ekim 2017’de phablet’ler egemen form faktörü olacak.

mobil uygulama

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free