Skip to main content

Criteo, Türkiye özelinde verilere de yer verdiği “2016 İlk Yarıyıl: Mobil Ticaretin Durumu” başlıklı raporunu yayınladı

Mobil ticaretin, müşteri deneyimini en önemli öncelik yapan lider e-ticaret şirketlerinin e-ticaret satışlarının yüzde 50’sini sağladığını gösteren Criteo raporu, mobilin artık perakendecilerin olmazsa olmazı olduğuna dikkat çekiyor.

720 milyar dolar yıllık küresel satışa karşılık gelen 1,7 milyar bireysel e-ticaret işlemini temel alarak analiz edilen rapordaki ana konular şu şekilde sıralanıyor:

Mobil ticaret devrilme noktasında: Dünya genelinde mobil satın alma işlemleri, tüm e-ticaret işlemlerinin yüzde 39’unu oluşturuyor. Şimdiden Japonya ve İngiltere gibi pazarlarda e-ticaret işlemlerinde mobilin payı yüzde 50’yi aştı. Amerika’daki lider e-ticaret perakendecilerin satışlarında mobilin payı yıllık yüzde 30 artışla yüzde 50’ye ulaşırken, Türkiye’deki lider e-ticaret şirketleri için bu oran yüzde 51. Mobil satın almaların Türkiye’deki tüm e-ticaret işlemlerindeki payı ise yüzde 31’e ulaştı.

• Mobil satın alma işlemlerinin başında moda ve lüks mallar yer almaya devam ediyor. Ancak yıllık yüzde 23 artışla spor ürünleri en fazla yükseliş gösteren kategorilerden.

Mobil uygulamalar en etkili satış kanalı: Mobil uygulamalar üzerinden yapılan satın almalar tüm mobil ticaret işlemlerinin yüzde 54’ünü oluşturuyor. Ayrıca mobil uygulamalar üzerinden ürün inceleyen kullanıcılar, mobil sitelere göre 3 kat daha fazla satın alma yapıyor.

Mobil ticarette deneyimli perakendeciler liderliği elinde tutuyor: Mobil ticarette daha deneyimli ve müşterilerine doğru zamanda doğru ürün önerisi yapan perakendeciler, mobil ticarete yeni olan perakendecilere göre mobil sitelerde yüzde 39, mobil uygulamalarda ise yüzde 90 daha fazla dönüşüm sağlıyor.