Skip to main content

Bullseye Worldwide ve InMobi, Türkiye’deki mobil reklam ağlarının 2016’nın ikinci çeyreğindeki kullanım verilerine dair araştırmasını yayınladı

Dijital reklam ajansı Bullseye Worldwide ile dünyanın en büyük mobil reklam platformlarından InMobi Türkiye’deki mobil reklam ağlarının kullanım detaylarını yansıtan araştırma sonuçlarını yayınladı.

İşletim sistemlerine göre gösterim dağılımında Android ilk sıradaki konumunu bir önceki çeyreğe göre korumasına rağmen yüzde olarak düşüş yaşadı. iOS yüzdesini bir önceki çeyreğe göre yüzde 12,2’den yüzde 18,2’ye yükseltti. Windows işletim sisteminin ise, 2016’nın ilk çeyreğinde yüzde 0,9 olan gösterim oranının ikinci çeyrekte yüzde 0,1’e gerilediği görülüyor. Bu da, Windows işletim sisteminin Android ve iOS işletim sistemlerinin karşısında yok olmaya doğru gittiğini gösteriyor.

Araştırma sonuçlarına göre, akıllı telefonlardaki reklam gösterim oranı yüzde 3,4 oranında artarak yüzde 91,8’e ulaştı ve ilk sıradaki yerini korumayı sürdürdü. Tabletlerdeki oranlar ise, ikinci çeyrekte bir önceki çeyreğe göre yüzde 3,3’lük bir düşüş yaşayarak yüzde 8,2 seviyesine geriledi. Eski tip cep telefonlarının devri ise, reklam gösterimi verilerine göre tüm cihazlar içinde yüzde 0,1’den yüzde 0’a düşerek tamamen kapandı.

Cihaz üreticileri içerisindeki gösterim dağılımında Samsung, bir önceki çeyreğe göre az bir düşüş yaşasa da birinciliğini korudu. Apple ise reklam gösterim yüzdesini yükseltti. Marka-model kategorisinde Apple iPhone yüzdesini yüzde 10,4’den yüzde 16,7’ye yükselterek birinci sırada olmaya devam etse de, sıralamada yer alan Samsung markasının diğer modelleri genel sıralamada iPhone‘un ikinci sırada yer almasına neden oluyor. 2016 ilk çeyreğinde olduğu gibi Samsung ve Apple cihaz üreticilerinden sonra reklam gösterim dağılımında sırasıyla gelen markalar LG, General Mobile ve Sony oldu.