Skip to main content

ABD’li akıllı telefon sahiplerinin neredeyse üçte biri, cihazlarıyla ürünler hakkında bilgi topluyor.

Warc.com’da yer alan habere göre; akıllı telefonlardan yapılan ürünler hakkında alışveriş araştırması miktarı ikiye katlanmış durumda. 2012 yılında yüzde 34 olan oran bu yıl yüzde 73’e ulaştı.

Online yerel medya şirketi Local Corporation, ayda en az birkaç kez online alışveriş yapan ve yıllık en az 250 dolar harcayan bin beş akıllı telefon sahibini ankete aldı.

Akıllı telefonların kullanıldığı aktiviteler arasında mağaza bilgisine erişim yüzde 76, fiyat karşılaştırması yüzde 58, dijital kupon arama yüzde 68 olarak yer alıyor.

Kullanıcılar, akıllı telefonlarını bir dizi yerel alışveriş aktivitelerinde kullanıyor.

Local Corporation’ın COO’su Michael Sawfell, fiyat ve ürün bilgisinin yanında kullanıcıların üçte ikisi ayrıca ürünün stoklarda olup olmadığı kontrolünü yaptığını belirtti.

Alışveriş araştırması için akıllı telefon sahibi kullanıcıların akıllı telefon kullanım oranı daha yüksek bir orana ulaşmış durumda. Kullanıcıların üçte ikisinden bazıları, geçen bir yıl içinde mağaza içi ihtiyaçlarını daha çok araştırdığını belirtti. Geri kalan kullanıcılar ise kullanımın gözle görülür oranda arttığı bilgisini paylaştı.

Araştırma sonuçlarına göre; ayrıca kullanıcılar tarafından akıllı telefonun başvurulan öncelikli bir kılavuz olması dikkat çekiyor. Kullanıcıların yüzde 60’ı yerel satın almalar için akıllı telefonlarını kullandığı bilgisini verdi. Diğer yandan alışveriş yapanların yarısı, zamanlarının en az yüzde 50’sini akıllı telefonları aracılığıyla bir araştırma yaptığını kaydetti.

Local Corporation, akıllı telefonları; kullanıcılara satın alma kararlarını hızlandıracak önemli bilgilere erişimi veren çok amaçlı alışveriş olanakları olarak tanımlıyor.