Skip to main content

Muse Network, Türkiye’deki mobil izleme alışkanlıklarını Digital Age okurları için analiz etti. Sonuçlar, mobil cihazlardan gelen izlenme süresinin her geçen gün arttığını gösteriyor.

Muse Network, son 365 gün ve son 30 gün istatistiklerini açıkladı ve bunlar ışığında mobil izleme alışkanlıklarını Digital Age okurları için analiz etti. İstatistiki veriler; son 365 gündeki müzik içeriklerinde izlenme süresinin yüzde 44’ünün cep telefonlarından, yüzde 46’sının bilgisayarlardan ve de yüzde 5,4’ünün tabletlerden geldiğini gösteriyor. Son 30 gündeki izlenme süresinin yüzde 46’sı cep telefonlarından, yüzde 44’ü bilgisayarlardan ve de yüzde 4,7’si tabletlerden geldi.

Son 365 gündeki müzik dışı içeriklerde izlenme süresinin yüzde 45’i cep telefonlarından, yüzde 42’si bilgisayarlardan ve de yüzde 8,4’ü tabletlerden gelirken, son 30 gündeki izlenme süresinin yüzde 48’i cep telefonlarından, yüzde 39’u bilgisayarlardan ve de yüzde 7,5’i tabletlerden geldi.

Mobil izlenmenin sürekli yükseldiği ve bilgisayar izleyicisinin azaldığı bu günlerde Youtube mobil cihazlarda çalışmayan ek açıklama özelliğini 2 Mayıs 2017 itibarıyla tamamen kaldıracağını açıkladı. Mobil cihazlarda da çalışan bitiş ekranı ve kartlar 2016 itibarıyla ek açıklamaların yerini almıştı.

Mobilde izleme rekoru Android kullanıcılarında

Son 365 gündeki müzik içeriklerinde izlenme süresinin cep telefonu izleyicisinden gelen izlenme süresinin yüzde 77’si Android işletim sistemi,  yüzde 22’si iOS işletim sistemi, yüzde 0,7’si de Windows Phone işletim sistemi kullanırken son 30 gün içinde aynı metrikler sırasıyla; yüzde 76, yüzde 24 ve yüzde 0,5 oldu.

Son 365 gündeki müzik dışı içeriklerden gelen izlenme süresinin yüzde 81’inin Türkiye’den, yüzde 4,1’inin Almanya’dan, yüzde 3’ünün Azerbaycan’dan geldiği, son 30 günde aynı metriklerin sırasıyla yüzde 82, yüzde 4 ve yüzde 2,4 olduğu görüldü.

Son 365 gündeki müzik içeriklerinden gelen izlenme süresinin yüzde 71’i Türkiye’den, yüzde 5,6’sı Almanya’dan, yüzde 2,3’ü Azerbaycan’dan gelirken, son 30 günde aynı metrikler sırasıyla yüzde 65, yüzde 7,7 ve yüzde 3,4 oldu.

Son 365 günde, kendi müzik kanallarımızdaki izlenme süresinin yüzde 47’si erkeklerden, yüzde 53’ü kadınlardan gelirken, bu durum son 30 gün içinde değişmedi.

Marka ve reklamverenlerin dikkat etmesi gerekenler

Türkiye’de Youtube videolarını tüketen kitlenin büyük çoğunluğu cep telefonu ve de tablet kullanarak videoları izlediği gibi her geçen gün mobil cihazlardan gelen izlenme süresi artarken bilgisayarlardan gelen izlenme süresi azalıyor.

Youtube’un ek açıklamaları iptal etmesi örnek olmalı. Geliştiriciler mobilde yeterli deneyimi sunamayan özellikleri gözden geçirmeli reklamverenler ise reklamlarının mobil cihazlarda da optimize olduğundan emin olmalı.