Skip to main content

Mobil bankacılığın yeni çözümlerinden olan mobil cüzdanlara kullanıcılar nasıl bir ilgi gösteriyor?

Mobile en hızlı uyum sağlayan sektörlerin başında bankacılık geliyor. Elbette, akıllı telefon kullanım oranlarındaki artış ve bankaların sunduğu kolaylıklar da bu durumu doğruluyor. Peki, mobil bankacılığın yeni çözümlerinden olan mobil cüzdanlarda durum ve kullanıcılar bu çözüme nasıl bir ilgi gösteriyor?

DenizBank Dijital Kuşak Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Murat Çelik, iletişimin boyut değiştirmesi ve dijital teknolojilerin sosyalleşen tüketicilerin ne zaman, nerede, ne yaptığı ve nelerden hoşlandığı bilgisine erişim fırsatı sunmasının şirketlere büyük değer yaratmaya başladığına dikkat çekiyor. Murat Çelik, “Böylelikle akıllı veri teknolojileri şirketlerin sihirli değneği haline geldi ve müşterilerine yeni faydalar sunma şansını verdi. Bu teknolojilerinin olgunluk dönemlerine erişmesi ve birbirleriyle olan bağlantıları özellikle son 5 yılda bankaları büyük ölçüde etkileyerek ‘dijital banka’ kurmanın önünü açtı” diyor.

ING Bank Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun, ülkemizdeki internet kullanımının artması ile yakın gelecekte mobil bankacılık alanında en hızlı büyüme yaşayacak pazar olduğunu belirtiyor. “Yeni nesil müşteriler bankalara değil, bankacılığa ihtiyaç duymaya başladı. Müşterilerimiz dijitalleşmenin sunduğu tüm kolaylıkları artık temel hizmetler olarak bizlerden bekler hale geldi” diyen Uygun, bankaların dijitalleşmenin sağladığı yeni yaşam tarzını hizmetlerine kısa sürede yansıttığını ifade ediyor. Bununla birlikte, bankacılık dijitalleşme sayesinde en yüksek verimin sağlandığı sektörler arasında bulunuyor.

TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, zaman ve mekândan bağımsız olarak internet bağlantısı olan herhangi bir mobil cihazdan bankacılık işlemlerinin hızlı ve pratik şekilde gerçekleştirilebilmesinin de mobil bankacılık kullanım alışkanlığının artmasında önemli bir yere sahip olduğunu vurguluyor. “Aynı zamanda mobil cüzdan servislerinin artması da kullanıcıların ihtiyaçlarının dijitalleşmesi sonucu ortaya çıkan bir unsur olarak göze çarpıyor” diyen Mendi, tüm işlemlerini cep telefonu ile yapabilen kullanıcıların ödeme ve para çekme işlemlerini de aynı şekilde yapma talebinde bulunduğunu ve böylece yeni teknolojilerin ortaya çıkmasının önünün açıldığını düşünüyor.

Yapı Kredi Bireysel Bankacılık ve Kartlı Ödeme Sistemleri Grup Direktörü Serkan Ülgen de, dünyada gelişen teknoloji büyük bir merakla takip edildiğini ve pazara sunulan her teknolojiye kısa sürede uyum sağlandığını söylüyor. Kullanıcıların bu yeni teknolojilere hızla uyumu, hizmet ve ürünlere zamandan ve mekândan bağımsız, 7/24 ulaşma ihtiyacı yarattığını belirten Serkan Ülgen, yeni teknolojilerin yarattığı yeni mecralara uygun, aynı zamanda müşterilerin ihtiyacını karşılayacak ürün ve hizmetler üretmek en önemli amaç haline geldiğini dile getiriyor. Ülgen, tüm bunların sonucunda ise dijital özellikle de mobil tarafta rekabetin düzeyi her geçen gün arttığını ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede sağlamak isteyen kurumlar için bu alan vazgeçilmez bir unsura dönüştüğünü sözlerine ekliyor.