Skip to main content

Mobil Pazarlama Birliği (MMA) Türkiye ve Digital Age, geride bıraktığımız 2015 yılının dikkat çeken mobil uygulamalarını seçti

MMA Türkiye ekosisteminin 952 kişilik katılımla seçtiği mobil uygulamaları kategorik olarak paylaşıyoruz. MMA Türkiye ile beşinci kez gerçekleştirdiğimiz çalışmada 38 farklı kategoride uygulamaya yer verdik

2015 yılında dünyada olduğu gibi Türkiye’de de mobil temelli video ve fotoğraf uygulamalarının en fazla ilgi çekenler olduğunu gözlemledik. Malum Instagram, Snapchat, Vine, Periscope gibi içerikler, kullanıcılara yeni bir deneyim sunmanın yanı sıra mobil öncelikli olmalarıyla da diğer mecralardan ayrılıyorlar. Instagram ve Vine, kendi fenomenlerini ortaya çıkararak bu alanda markalara yeni bir iş birliği kapısı araladı. Son dönemde yaptığı teknolojik yatırımlarla Periscope’un bir adım önüne geçen YouNow’un Türkiye’de gençler arasında çok popüler olduğunu gözlemliyoruz.

Bununla birlikte MMA anketimizde de en fazla alt kırılıma sahip olan alışveriş ve perakende kategorilerine hem tüketici hem de markalar 2015 yılında yoğun bir ilginin olduğunu gözlemledik. Özellikle moda ve pazar yerinde rekabetin yeni oyuncularla genişlemesi mobil sektörün de yüzünü güldürdü. Uygulamalar dünyasına en fazla yatırım yapan sektörlerin başında gelen finans bu yıl da mobil teknolojilere olan ilgisini sürdürdü. Yeni uygulamalarla büyüyen dijital finans pazarı dünyada da başarısının karşılığını gördü. İçerik tüketiminin mobile kayması ile müzik, haber, seyahat gibi kategorilerine olan ilginin artışını beraberinde getirirken, tüm bu gelişmeler Türkiye mobil ekosisteminin olgunlaşmasını sağlaması adına önemliydi.

Biz de gelensekselleşen araştırmamız MMA ile yılın dikkat çeken uygulamaları anketimizi bu almanak sayımızda da yineledik ve yeni kategorilerle yılın dikkat çeken mobil uygulamalarını belirledik.

2015 uygulamaları

*Kategorilere göre hazırlanmış tablolara tıklayarak; daha yüksek çözünürlüklü versiyonlarına ulaşabilirsiniz.

Kategorileri üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz.