İŞ DÜNYASI

H.Kerem Fındık | 21.06.2017 - 10:17

Miss Vogue ziyaretçilerinin yüzde 78’i mobilden geliyor

Miss Vogue şu an dünyada dört ülkede yayın yapan ve 15-24 yaş arası genç kadınları hedefleyen bir site. Vogue.com.tr Yayın Yönetmeni Yonca Karatoprak’tan Miss Vogue’a dair bilgi aldık ve planlarını konuştuk.

4
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Vogue.com.tr Yayın Yönetmeni Yonca Karatoprak’ın verdiği bilgiye göre, şu an itibariyle dünyada dört ülkede Miss Vogue sitesi bulunuyor. Karatoprak bu sitelerin İngiltere, Avustralya, Meksika ve Türkiye olduğunu söylüyor. Diğer üç ülkede olduğu gibi Türkiye’de de Vogue internet sitesinin içinden ayrı bir sekmede yer aldıklarını belirten Karatoprak, ABD’de durumun farklı olduğunu ve Teen Vogue olarak yayınlarının sürdüğünü kaydediyor.

Yonca Karatoprak’a Vogue’un basılı edisyonundaki içerikleri kullanıp kullanmayacaklarını sorduğumuzda, şu yanıtı alıyoruz: “Miss Vogue, içerikleri ve projeleriyle daha çok dijitalde güçlü ilerleyecek bir yayın. Bu nedenle internet site içerikleri ve sosyal medyası, dünya gündemiyle eş zamanlı yenileniyor. Buna yoğunlaşmış bir ekibimiz ve serbest çalışan yazar kadromuz var.” Karatoprak site tasarımı için bir ajansla çalışmadıklarını ve kendi kaynaklarıyla ilerlediklerini aktarıyor.

Miss Vogue ziyaretçilerinin yüzde 78’i mobilden

Miss Vogue internet sitesiyle ilgili merak ettiğimiz diğer bir konu da, hedef kitle ve ziyaret sayılarına ilişkin. Karatoprak, sitenin ziyaretçi kitlesinin 15-24 yaş arasında olduğunu ve ziyaretçilerin yüzde 78’inin mobilden geldiği bilgisini veriyor. Diğer bir nokta da, sitede en çok ilgi çeken bölümler. Karatoprak, öncelikle popüler kültür, IT-Girl’ler, Z jenerasyonunun yükselişe geçen modelleri ve pop şarkıcılarının ana odak noktaları olduğunu kaydediyor. “Henüz modaya yeni başlayan genç jenerasyon için moda ve trend içeriklerinde “neyi, nasıl giymeli?” şeklinde yol gösterici bir noktada. Makyaja ilk başlayanlar, erkek arkadaşıyla ilk randevusuna çıkacaklar için tavsiyeler yer alıyor” diyen Karatoprak, sitede en çok ilgi gören üç bölümün ise aşk &BFF, güzellik ve ünlüler olduğu bilgisini veriyor.

Vogue.com.tr Yayın Yönetmeni Yonca Karatoprak’a sitenin geleceğine yönelik planlarını da soruyoruz. Karatoprak, Miss Vogue’un sosyal kimliğiyle oldukça meraklı ve flörtöz bir yayın olduğunu ve kendilerinin de buna sadık kalacağını dile getiriyor. “Z jenerasyonu bizim ana odağımız, onlardan çok fazla geri bildirim alarak ilerliyoruz. Miss Vogue’un genç kızların en yakın arkadaşı olması için gayret gösteriyoruz, bu nedenle de ilk heyecanları için onlara yol gösterici içeriklerle tavsiyelerde bulunuyoruz” diyen Karatoprak, Miss Vogue’u, Vogue’un küçük kız kardeşi olarak tanımladığını sözlerine ekliyor.