REKLAM & PAZARLAMA

Buse Avcıoğlu | 20.07.2017 - 12:00

Markaların “Artırılmış Gerçeklik” kampanyaları

Son dönemin trendi artırılmış gerçeklik (Augmented Reality), pazarlamacılara da yeni strateji olanakları sunuyor. Markaların birbirinden yaratıcı “Artırılmış Gerçeklik” kampanyalarını sizler için derledik…

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Artırılmış gerçeklik (Augmented Reality) kampanyaları ‘sanki oradaymış hissi’ yaratıp, beş duyuya etkin şekilde hitap ediyor. Bilindiği üzere özellikle FMCG ( Fast Moving Comsumer Goods ) denilen hızlı tüketimde insanlar satın alma kararını çoğunlukla duygularıyla veriyor. Artırılmış gerçeklik uygulamaları da markanın ürün ya da hizmetini fiziksel ve duygusal olarak daha gerçekçi, etkileyici hale getirip, tüketiciye farklı deneyimler yaşatıyor. Dolayısıyla markalar da bu teknolojiyi önemli bir pazarlama stratejisi olarak görüyor. Artırılmış gerçeklik trendine ayak uyduran markalardan bazılarını sizler için derledik.

1- LC Waikiki

LC Waikiki, ‘Yükle, Çalıştır, Yaklaştır, Canlandır’ sloganıyla 4D çocuk t-shirt’leri üretiyor. Teknolojiyle iç içe yaşayan Z kuşağının ilgisini çekmek üzere üretilen bu 4D çocuk t-shirt’leri LC Waikiki’nin hedef kitle tanımında yenilikler yaratıyor. Uygulama mağazalarından indirebildiğiniz Wear 4+ uygulamasıyla, koleksiyondan seçtiğiniz 4D t-shirt’ün üzerine akıllı cihazınızı tutup, canlanan karakterleri izleyebiliyorsunuz.

2- Volkswagen

360 derece videolarla evinizden hiç çıkmadan, Volkswagen marka arabaları ‘ Volkswagen Sanal Showroom’ üzerinden deneyimleyebilirsiniz. İstediğiniz araba modelini seçtiğinizde, iç-dış olarak ayrıntılı şekilde görebilmek için farenizi hareket ettirmeniz yeterli oluyor. Sanal showroom’u test etmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

3- L’Oréal Paris

Dünyaca ünlü güzellik markası L’Oréal Paris artırılmış gerçeklik teknolojisiyle makyaj ürünlerini kendi yüzünüzde test etmenizi sağlıyor. Gerçek zamanlı bir makyaj similatörü olan Make Up Genius uygulamasını akıllı cihazınıza yükleyip, L’Oréal Paris ürünlerini test edebilir, dünyaca ünlü makyaj sanatçılarının tasarladığı makyajları yüzünüzde görebilir ve arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.

4- IKEA

IKEA, uzun zamandır kataloglarında artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanıyor. Almayı düşündüğünüz IKEA ürünün evinizde nasıl duracağı konusunda şüpheliyseniz, katalogda yer alan ürünü akıllı cihazınızdan seçmeniz ve kamerasını o köşeye yöneltmeniz yeterli.

5- Filli Boya

Filli boya, ‘Mimar Benim’ uygulaması ile evinizi saniyeler içerisinde her renge boyamanızı sağlıyor. Mimar Benim uygulamasını akıllı cihazınıza yükleyip boyamayı düşündüğünüz odanın görselini yüklemeniz yeterli. Rengi seçtiğinizde uygulama görsel üzerinde otomatik olarak duvarlarınızı o renge boyayacak ve nasıl durduğunu görebileceksiniz.

6- Pepsi MAX

Pepsi MAX, Londra’nın en işlek caddelerinden birinde bulunan otobüs durağına yerleştirdikleri transparan ekranla dikkatleri çekti. Durakta bekleyen ve durumdan habersiz olan insanlar sağ taraflarında bir anda ortaya çıkan korkunç yaratıklar, uçuşan canlılar, robotlar görmeleri eğlenceli görüntüler ortaya çıkardı.

7- Domestos

Domestos Türkiye, Nişantaşı’nda bir otobüs durağına yerleştirdiği ekranda beklenmedik bir anda ortaya çıkan Domestos mikropları görenleri şaşırttı. Bir süre sonra sokakta Domestos mikroplarının durağa doğru yürüdüğü görülmeye başladı ve mikroplar durağı ele geçirmek üzereyken imdada Domestos yetişti. Uygulamada mikroplar dışında da görsel sürprizler yapıldı.

8- UBER

UBER Zürih tarafından bir istasyonda hayata geçirilen artırılmış gerçeklik kampanyası orada bulunanları eğlendirdi. İstasyonun tam ortasına kurulan ekranlardan çıkan birbirinden farklı hayvan hologramları herkesi şaşkına uğrattı. Bir anda kendini UBER aracının yanında, vahşi bir ormanda bulanlar bu anları fotoğraflamayı ihmal etmedi.

9-WWF & Coca Cola

WWF ve Coca Cola işbirliğiyle Londra, The Science Museum’da artırılmış gerçeklik kampanyası gerçekleştirildi. ‘Arctic Home’ temalı bu kampanyada müzeyi gezmek için gelenler kendilerini bir anda kendi doğalarında mutlu şekilde yaşayan kutup ayılarının içinde kutuplarda buldular.

10- Timberland

Timberland, bir AVM’de bulunan mağazasının vitrinine yerleştirdiği ekranda artırılmış gerçeklik teknolojisiyle müşterilerini giydirdi. Mağazadan ürün satın almak isteyenler yüz tanıma özelliğiyle suratlarını ekrana taratıp, ürünleri deneme kabininde giyinmelerine gerek kalmadan ekrandan seçerek üstlerinde görebildiler.

11- VISA

VISA, Polonya’da yerleştirdiği dev ekranlarla zürafa, penguen, kutup ayısı gibi hayvanları AVM’nin içinde gezdirdi. Özellikle zürafa ile fotoğraf çekilip, penguenleri seven çocukların zevkle izlediği bu kampanya ‘VISA ile yeni bir şeyler deneyin’ sloganıyla gerçekleştirildi.

12- BMW

BMW MINI, çıkardığı Head-Up Display teknolojisinin kullanıldığı “Mini Augmented Glass” ile artırılmış gerçekliği değişik bir araç olarak kullanıyor. Bu gözlüğü sürüş ve araç kullanım kolaylığı sağlayacak bir yol asistanı şeklinde tanımlayan MINI, gözlüğün park yapma, yol tarifi bulma gibi konularda yardımcı olmak üzere üretti.

13- Sakıp Sabancı Müzesi

Arox Bilişim ve Sabancı Vakfı iş birliğiyle hazırlanan kampanya, müzede sürekli olarak sergilenen “Kitap Sanatları ve Hat Koleksiyonu” çalışmalarının yer aldığı Köşk Bölümünde gerçekleşiyor. Ziyaretçilere müzeye giriş esnasında akıllı cihazlar veriliyor ve gezerken gördükleri eserleri AR yazılım teknolijisi ile üç boyutlu hale getirebiliyorlar.

14- Nike

Nike , Paris’te bir mağazasına yerleştirdiği cihazla istediğiniz ayakkabı modelinin rengini belirleyerek, nasıl görüneceğini anında görebilmenizi sağlıyor. Dokunmatik ekran üzerinden rengini belirleyebildiğiniz ayakkabı modeli canlı olarak karşınıza konuluyor, led ışıklarla anında seçtiğiniz renk anında ayakkabının üzerine yansıyor ve siz kararınızı buna göre verebiliyorsunuz.

15- Vespa

Ünlü motosiklet markası Vespa, bir magazin dergisine verdiği reklamda artırılmış gerçeklik teknolojisini kullandı. Akıllı cihazınıza indirebildiğiniz ‘Vespa’ uygulamasına dergideki reklam sayfasını okuttuğunuzda karşınızda renk ve koltuk kumaş tasarımını kendinizin yapabildiği bir Vespa motorsiklet canlanıyor. Ayrıca uygulama üzerinden test sürüşü yapabiliyorsunuz.