Skip to main content

Anlaması ve iletişim kurması oldukça güç gençlere ulaşmak isteyen markalar, Snapchat’i nasıl kullanmalı? Twentify bu konudaki önerilerini sıraladı.

Pazarlama dünyasında trendler çok hızlı değişiyor. Bunun sebeplerinden en büyüğü, teknolojinin gelişmesiyle beraber her gün gelişen iletişim platformlarımız ile bu değişime adapte olan ve adaptasyonu bir mekanizma haline getiren genç tüketiciler. Anlaması ve iletişim kurması oldukça güç gençlere ulaşmak isteyen markalar, Snapchat’i nasıl kullanmalı? Twentify bu konudaki önerilerini sıraladı.

Snapchat’te yer etmelisiniz

Snapchat, doğası gereği doğallığı ve anlık olmayı içinde bulunuyor. Dolayısıyla, markaların Snapchat’te tüketicileriyle buluşurken eğlenceli, doğal ve anlık içerik üretmeleri gerekiyor. Bunun için en kolay strateji, marka ürünlerinin samimi ve eğlenceli bulunduğu içerikler ile markaların kendi işlerinde yaptıkları şeyleri dışarıya daha açık bir şekilde yansıtmaları.

Deneyimin bir parçası olun

Snapchat deneyimi, genç tüketicilerin çok hızlı bir şekilde adapte olduğu ve günlük iletişimlerinde oldukça büyük bir yer eden samimi bir deneyim. Bu deneyimin bir parçası olmanız, gerek tüketicilerin sizi konuşması için, gerekse akılda kalmak için oldukça etkili bir yöntem. Bunun için, Snapchat üzerinden konuma ve ana uygun filtreler oluşturarak, tüketicilerin ilgisini çekebilir ve markanızın birbirleri arasında konuşabilmelerini sağlayabilirsiniz.

Fenomen pazarlaması

Her ne kadar bir çok pazarlama aktivitesi gerçekleştirseniz de, tüketiciler arasında konuşulmak, pazarlamanın en etkili yöntemlerinden bir tanesi. Reklamların tüketicilerde yorgunluk ve algıda seçicilik yaratmasından dolayı, fenomenler ve ünlülerle yapılan pazarlama çalışmaları, tüketicilerin aklında etki yaratmak ve konuşulmak için oldukça iyi bir yöntem.

Snapchat ile hep daha fazlasını isteyen Z kuşağını etkileşime geçirebiliyorsunuz

Günümüzde en değerli şeylerden biri “Ana tanık olmak“. Herkesi, her şeyi olduğu gibi yaşamak. Snapchat bu samimiyeti sağlıyor.  Özellikle de bu motivasyonu yaratmak istediğimiz her iletişimde Snapchat’i kullanıyoruz.  Snapchat’in ilk yılında dünyada bir ilk olarak hayata geçirdiğimiz Serenay Sarıkaya ve Kerem Bürsin Snapchat röportajı bu konumlandırmayı en iyi anlatan örneklerden biri. “Yüz yüze konuşuyormuş gibi samimi” bir şey yapmak istedik ve Snapchat buna çok uygundu. Röportaj, sadece 1 saat önce duyurulmasına rağmen, büyük bir etkileşime yol açtı. Öte yandan bu mecrada öne çıkan Z kuşağı daha meraklı, gizliliğe daha fazla önem veriyor, dikkat süreleri daha kısa, daha çok video izliyorlar. Z kuşağı için hep bir “daha” söz konusu ve onları etkileşime geçirme noktasında stratejilerin de farklılaşması gerekiyor.

Markaların mesafeli duruşunun nedeni Snapchat’in farklı yapısı

Türkiye’de markaların Snapchat’e mesafeli olmalarının iki temel nedeni var. Birincisi Snapchat’in diğer sosyal medya platformlarından çok daha farklı bir yapıya sahip olması. Bunun yarattığı çekince bu konuda ajansların daha fazla uzmanlık kazanması ve örnek başarı hikayelerinin yaratılması ile azalacaktır. 300 milyon aylık aktif kullanıcı sayısı ile Twitter’ı yakalamış Snapchat göz ardı edilemeyecek bir platform. İkinci neden ise Snapchat’in sadece 20 yaş altı gençlerin kullandığı bir platform olarak bilinmesi. Bu tablo son bir sene için büyük ölçüde değişmiş durumda. eMarketer Şubat 2017 verilerine göre Amerika’da Snapchat’in 18-45 yaş arası kullanım oranı %41,4 ve son bir yılda gerçekleşen kullanıcı büyümesinin %46’sı 25-44 yaş arasından gelmiş. Bu değişim de önümüzdeki yıllarda daha fazla firmanın pazarlama stratejilerinde Snapchat’e yer vermesini sağlayacaktır.

 Asıl soru Snapchat’e mesafeli olmak mı yoksa onu çözememiş olmak mı?

Dikkatli bakarsak, son 20 yılda medyada tahmin ettiğimizden az bir değişim yaşadık. Yeni medyayı hala eskisi gibi kullanmaya çalışıyoruz. TV’de dizilerin arasına sıkıştırdığımız reklamlar, artık dizi sitelerinde çıkıyor karşımıza. Gazeteye ilanlarının kopyalarını haber portalında yayınlıyoruz. Teknolojinin getirdiği hedefleme imkanları ve diğer bazı yenilikler pek çok güzel projeye yol açsa da, temelinde şu anki pazarlama ekosistemi de yenilenmiş değil. Z kuşağı ile iletişim için yepyeni bir dünya ve kökten değişmemiz gerekiyor. Snapchat de bu kuşağın kalelerinden biri. Eksiğimiz Snapchat’i bilmemekten çok, henüz yeterince değişmemiş olmak.