İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 24.07.2017 - 14:08

Markalar, online ve offline’ı birlikte daha güçlü kullanmak istiyor

Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırarak takip eden, kategorilendirip güncel pazar araştırma analizleri sunan BrandZone’un hikâyesini şirketin kurucu ortağı Cem Köz’den dinledik.

3
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

BrandZone’un kısaca kuruluşundan bahseder misiniz?

Markalar,-online-ve-offline’ı-birlikte-daha-guclu-kullanmak-istiyorBrandZone öncesinde çalıştığımız kurumsal firmalarda insert takibiyle ilgili bir hizmet olmadığından ötürü zorlanıyorduk. Insert’lerin masalarda uçuştuğu, sürekli promosyon fiyatlarıyla ilgili tartışmaların yer aldığı ama sistematik olarak takip edilmediği bir düzenimiz vardı. Insert takibi ve raporlaması ihtiyacına çözüm bulmak amacıyla BrandZone’u 2012 yılında kurduk. Hazırlık sürecinde gazetelerde de çok fazla promosyon içerikli reklam yapıldığını görüp, reklamları da hizmete dahil ettik. Hizmeti yazılım altyapısıyla destekleyip, satış sonuçları/pazar payı verilerinin nedenlerini, sonuçlarını anlamaya yarayan, günlük tüm takibin yapıldığı gerçek zamanlı bir online panel oluşturduk. İlerleyen süreçte hizmet kapsamına online banner takibi, TV reklam takibi, online fiyat takibi, online pazar yeri takibi ve mağaza bazlı projeleri de ekledik.

BrandZone rakiplerinden nasıl farklılaşıyor?

BrandZone, tüm online ve offline mecralardaki kampanya ve fiyat bilgilerini raporlayarak, uçtan uca bir takip ve raporlama hizmeti sunuyor. Bir ürünün ya da kategorinin tüm geçmiş fiyat ve kampanya bilgilerine ulaşılmasını sağlıyor. Sahada ve medyada yer almış kampanyaları ve online satış fiyatlarını aynı platformda karşılaştırmalı olarak sunuyor. Bu anlamda sektörde bu boşluğu dolduran tek firmayız.

Sunduğunuz hizmetin markalara nasıl bir faydası oluyor?

BrandZone olarak, çalıştığımız kurumları, güncel fiyat değişiklikleri ve kampanyalar konusunda bilgi sahibi yapıyoruz. Markalar, BrandZone ile sürekli olarak pazar konumunu ve rekabeti takip edebiliyor; promosyon pazar payını görebiliyor. Ayrıca ürünlerin online satış kanallarındaki fiyatlandırma dinamiklerini görebilmelerini sağlıyoruz.

Markalar,-online-ve-offline’ı-birlikte-daha-guclu-kullanmak-istiyor

İnteraktif dünyada nasıl bir strateji izliyorsunuz? Online kampanyalarla ilgili sunduğunuz hizmetler neler?

Günümüzde markalar, online ve offline kanalları birlikte kullanarak güçlü bir iletişim sağlamaya çalışıyorlar. Online mecra iletişiminin artmasıyla bizim de bu alandaki hizmetlerimiz çeşitleniyor. Online pazar Yeri olarak adlandırılan mecralardaki dükkânların fiyatlarını takip ediyor; raporları dükkânların puanlarına, fiyatlarına ve isimlerine göre ayrıştırarak çeşitli rekabet analizleri sunabiliyoruz. Hızlı tüketim ürünlerinde ise birim fiyatlara göre analizler hazırlıyoruz.

Promosyon kampanyalarında dijital tarafla ilgili genel bir yorum yapıp offline ile farklarını paylaşır mısınız?

Online kampanyalar, mağazadaki ya da broşürlerdeki kampanyalara göre çok daha hızlı bir şekilde tasarlanıyor; ihtiyaca göre anlık olarak revize edilebiliyor. Artık tüketiciler mağazaya giderken de online kampanyaları takip ederek gideceği mağazaya ya da alacağı ürüne karar verebiliyor. Biz müşterilerimize, rakip ürünlerin online fiyat değişimlerini anlık olarak iletiyoruz; böylece onlar da hızlıca yeni bir kampanyayı uygulamaya koyabiliyorlar. Bir online alışveriş sitesi, gün içerisinde bir çok farklı kampanya ya da fiyat indirimi sunabiliyor. Offline kampanyaların ise hazırlık ve tasarım süreçleri daha uzun zaman alabiliyor; yayınlandıktan sonra revize edilemediğinden piyasadaki tüm fiyat ve rekabet dinamiklerine hâkim olarak hazırlanması gerekiyor.