Skip to main content

Veri bütünlüğü ve anlamlandırılması

Bir markanın tüm dijital satışları gerçekçi kimliklere ve veri bütünlüğüne dayandığı takdirde, dijital medya durumunun nasıl olacağını hayal edin. Daha da ötesi, iş sonuçlarının nasıl olacağını düşünün.

Veri butunlugu ve anlamlandirilmasi

Muhtemelen size inandırılmış olanın aksine, dijital sektörün karşı karşıya olduğu asıl sorun reklamın detayları değil, kullanıcı verilerini doğrulama işindeki kalite ve bütünlük eksikliğinin ortaya çıktığı kimlik sorunudur.

Eğer dijital sektör kullanıcı verileri ve kimlik doğrulama üzerine daha çok çaba gösteriyor olsa, yalnızca reklamların yarattığı sorunları azaltmakla kalmaz, aynı zamanda tüm sektörde daha iyi bir yatırım getirisi elde edilebilirdi.
Günümüzde birtakım komutları oluşturmak, bulut tabanlı altyapılara erişmek ve kullanıcı trafiğini taklit edebilecek bot hesaplar yaratmak ( Örneğin : “Methbot” ) nispeten çok kolaylaştı. Çoğumuzun fark edemediği şey ise, bu sahte trafiğin doğrulanmayan veri profilleriyle dolu sahte kimlikler oluşturmaya dayalı olarak yaratıldıklarıdır. Bu sahte veri profilleri, gerçek hesapların yanında yeterince gözden geçirilmiyor veya değerlendirilmediklerini de belirtmek isterim.

Peki, bu neden böyle oluyor?

Bir satıştaki site ve uygulamaları gözden geçirme dürtüsü, sorunun yalnızca bir kısmını oluşturmaktadır. Asıl mesele ise sektörün kimlik ve verileri doğrulamaması kaynaklıdır. Çünkü iş henüz ürün satın alan kitleyi birtakım basit demografik terimlerin ötesinde tanımlama boyutuna geçememiştir.

Bu işe fazladan çaba harcamanın belirgin faydaları mevcuttur. Örneğin, Google ve Facebook’u ele alalım. Bu siteler her yıl dijital reklam gelirlerini paylaşıyorlar. Google ve Facebook sitelerinin, YouTube ve Instagram pazarlama platformlarıyla entegre olmuş kimlikleri bulunuyor ve aynı zamanda sahte kimliklerle mücadele eden mühendis ekipleri de mevcut. Bu sitelerin kullanıcı verileri de diğer platformlara nazaran daha fazla bütünlük arz ediyor.

İlaveten, kimliklere ve güvenilir verilere ne kadar önem verirseniz iş konusunda da o kadar iyi sonuçlar alırsınız. Niçin Facebook ve YouTube nitelik ve farklı medya modelleme çalışmaları bakımından daima daha yüksek yatırım getirisi elde ediyor? Çünkü olasılığa dayanan veri havuzlarını değil, gerçek kimlikleri ve anlamlı verileri esas alarak çalışıyorlar. Yatırım getirisi (ROI) ne kadar yüksekse, o kadar fazla reklam geliri elde edersiniz. Bir markanın tüm dijital satışları gerçekçi kimliklere ve veri bütünlüğüne dayandığı takdirde, dijital medya durumunun nasıl olacağını hayal edin. Daha da ötesi, iş sonuçlarının nasıl olacağını düşünün!