Rakipleriniz hazır sizin de siteniz yılbaşı alışverişine hazır mı?

Hakan Orhun, 27.11.2015 - 16:00

E-ticaret siteleri için 52 haftanın belki de en önemlisi yılın son haftasıdır. Bu özel hafta için neredeyse normal bir ay cirosu kadar ciro hedeflenebilir. Bu hafta hem cirosal olarak önemlidir hem de operasyonel ve organizasyonel olarak da önemli bir sınavdır. Bu nedenle sizlere yılbaşı alışverişi trendini yakalayabilmeniz için 11 noktadan bahsedeceğim:

1)         Ürün planlaması:

Bu dönem alışverişlerde, hali hazırda çok sattığınız ürünlerin yaklaşan yılbaşını da düşünerek planlamasını yapmalısınız. Yılbaşını evde ailesi ile geçirecekler, yılbaşını evde arkadaşı ile kutlayacaklar, yılbaşını dışarıda geçirecekler ve belki de en önemlisi hediye alışverişi. Ürün gamınız bu segmentlere özel ürünler sunmalı. Televizyonlar, yeni bir yemek masası, bir gece elbisesi, gömlek-kravat takımı, oyuncaklar, cep telefonları, tabletler, parfümler bu segmentlere direkt hitap edecektir.

2)         Pazarlama planlaması:

Çok yüksek hedeflere koşarken bunu sadece sitenizin artan dönüşüm oranıyla yapmak fazla iyimser olur. Bu nedenle bu dönemde sitenizin trafiğini de arttırmalısınız. O yüzden Aralık ayının pazarlama harcamalarını planlarken hafta hafta ne yapacağınız önceden planlı olmalı. Son hafta çok önemlidir ama son hafta etkin bir trafiğin sitenize gelmesi için çalışmalar öncesinde başlamalıdır.

3)         Operasyonel planlama:

Umarım her şey iyi gider siz hedeflediğiniz o büyük ciroyu gerçekleştirirsiniz ama iş burada bitmiyor. Ürünlerin doğru ve zamanında sevkiyatı çok önemlidir. Yılbaşı akşamına yetişmeyen bir hediye o kişinin ve çevresinin sitenize bir daha uğramamasına yol açar. Bu nedenle tüm lojistik organizasyonunuzun bu haftayı tam kapasite ve odaklanmış şekilde geçirmesi gerekir. Siz de Aralık son 2 hafta yapmayı planladığınız ve aslında Ocak’ta da yapabileceğiniz tüm toplantıları erteleyin.

4)         Site çalışmaları:

Siteniz yılbaşı görselleri ile süslenmeli ve sizin yılbaşı alışverişine hazır olduğunuzu anlatmalı. Ama bunu yaparken de abartmamak gerektiğini yine hatırlatayım. Siteyi lunaparka çevirmemeli. Yılbaşı alışverişi ile ilgili ürünler hemen göze çarpmalı, yılbaşına özel kampanyalar ziyaretçileri karşılamalı

5)         Hediye alışverişi:

Özellikle kişilerin karşı cinse alacakları hediyeler için içeriğiniz buna hazır olmalı. Unutmayın ki çoğu erkek hangi makyaj malzemelerinin birbiri ile uyumlu olduğunu bilmez tıpkı çoğu kadın da hediye alacağı kişinin bedenini kestiremez ama yaklaşık kilosunu ve boyunu bilir. Hediye olarak önerdiğiniz ürünlerde doğru kombinler yapmak, beden tablosunu göze çarpan bir yere koymak çok önemlidir.

6)         İade ve değişim kolaylığı:

Özellikle hediye alışverişleri için bu çok önemlidir. Fiziksel perakendeye göre daha avantajlı olan iade ve değişim prosedürünüz göze çarpsın.

7)         Çağrı merkezi planlamasında son haftaya dikkat edin!

Son hafta beklemediğiniz çağrı ve e-posta sayılarına ulaşacaksınız. Sizi ilk defa o hafta arayan müşteriler için yanıt süresi ve yanıt kalitesi ile onların aklında kalacaksınız. O nedenle planlamanızı buna göre yapınız.

8)         Siteniz o yoğun yükü kaldıracak mı?

Hedeflediğiniz trafiği hosting’inizi yapan firma ile paylaştınız mı? O hafta sitenin çökmesi tüm hazırlıkları ve planları mahveder. Bunun için planlamanız Aralık başında hazır olmalı.  Gerekiyorsa Kasım ayında yapacağınız load testler ile performansınızı ölçüp gerekli aksiyonları alın!

9)         Aralık tamam da ya Ocak?

Yoğun sipariş aldığınız ve onları mutlu ettiğiniz müşterilere Ocak ayında kullanabilecekleri bir kupon ile onların devamını sağlamayı hedefleyin!

10)       Müşterilerinizin yeni yıllarını e-posta ile kutlamayı unutmayın!

Ama bu email ile satış yapmaya çalışmayın. Eminim siz de 1 Ocak sabahı kapınızda size ürün satmak isteyen birisini görmek istemezsiniz.

11)       Bütün yıl ve özellikle o gece sizin için çalışanları unutmayın!

Organizasyondaki herkesin bireysel olarak yeni yılını kutlamayı unutmayın. Hatta yılbaşı gecesi sizin e-ticaret siteniz için çağrı merkezinde nöbette olan agent ile başlayın.

 

Hepinize iyi hazırlıklar, şimdiden bol cirolar!

 

DİĞER YAZILARI
2017 için beklentimiz büyük 2017-01-12 13:43:29
E-ticarette pazarlama stratejisi için 10 altın nokta 2016-12-27 10:45:45
11 altın anahtarla web sitesi içeriği 2016-11-14 22:56:13
E-ticarette müşteriyi kaybetmenin 13 anahtarı 2016-10-11 11:41:10
11 soru ile e-ticarete başlamaya hazır mısınız? 2016-09-16 15:10:11
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free