yazarlar

02.09.2017 - 14:31

İçerik pazarlaması hedeflerinin belirlenememesi

Bir içerik planlarken nelerin yaratmaya değer olduğunu ve neleri es geçebileceğinize nasıl karar veriyorsunuz?

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Kendinizi adayacağınız her bir içeriğin pazarlama faaliyetlerinize bir katkısının olması gerekir. O nedenle başarmaya çalıştığınız şey nedir? Ele alabileceğiniz bazı yaygın içerik pazarlaması hedefleri aslında bunlar olmalıdır:

• Temel veya müşteri/ürün odaklı pazarlarda marka farkındalığını artırmak
• Yönlendirme trafiğini internet sitenize geri çevirmek
• Kayıt oranlarını artırmak
• Okuyucuları bir müşteri edinme veya karşılama sayfası/formuna yönlendirmek

Bu içerik pazarlaması hedeflerinden hiçbirinin gösteriş metrikleri olarak anılan beğeniler, retweetler veya favorilere hiçbir katkısının olmaması dikkate değer bir husustur. Bunun nedeni, sosyal medya hedeflerinizde de olduğu gibi içerik pazarlaması hedeflerinizin daha geniş işletme hedeflerinizle uyumlu olmasının hayatî bir öneme sahip olmasıdır.

Bu uyum, içeriğinizi trafik, müşteri oluşturma ve satışlar gibi diğer ekiplerin de üzerinde çalıştığı işletme metrikleri açısından düşünmenizi sağlar. Ayrıca içerik pazarlama faaliyetlerinizin değerini daha büyük ölçeklerde kanıtlamanıza yardımcı olur ve bu da özellikle işletmenizin içerik pazarlamacılığı tarafına maruz kalmamış ya da değerine karşı kuşkulu yaklaşan paydaşlarla olan ilişkilerinizde de oldukça değerlidir.

İçerik pazarlamasında hedefleri seçerken sorulması gereken en önemli soru
İçerik pazarlaması hedeflerinizi seçerken kendinize çok önemli bir soruyu da sormanız gerekir: Bu hedefi nasıl ölçeceğim? Her bir hedefin ölçülebilir olması gerekir. Yüzde, TL miktarı veya trafik sayısı gibi hedefinizine ilişkin sayısal değerleri tanımlayın ve buna ilişkin ilerleyişinizi nasıl takip edeceğinize karar verin. Hedefinizi somut bir şekilde ölçmenin bir yolunu bulamıyorsanız bu hedefi tamamen gözden geçirmenin vakti gelmiştir.

Hedeflerinizi belirledikten sonra her birini, o hedefe ulaşmak için uygulamanız gereken çeşitli adımlara ayırın. Bunu yaparak hem gelecekteki içeriklerin içerik pazarlaması hedeflerinizle uyumla olmasını sağlarsınız hem de içerik yaratıcılarınıza bir teşvik unsuru sağlayabilirsiniz. Daha geniş kapsamlı olarak hangi içeriklerin oluşturulması gerektiğini bilmek nelerin oluşturulması veya bunların nasıl oluşturulmasına ilişkin fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayabilir.

İçerik pazarlaması stratejisine ilişkin ipucu: İçeriğinize “X hedefine ulaşmama nasıl yardımcı olacak,” düşüncesiyle yaklaşmayın. Yaratıcılığınızı bastırmak istemezsiniz. Bunun yerine içeriği yönelik harika fikirler ortaya atın ve sonrasında bunları içerik pazarlama hedeflerinizle nasıl bağdaştırabileceğinize bakın. Belki de sadece alakalı bir CTA ekleyerek ve yayının gerçekleştirileceği spesifik kanalların seçilmesiyle çözülebilir.

Bu konuda bit.ly/10XContent adresinde yer alan “10X Content” videosunu izlemenizi tavsiye ederim.