yazarlar

03.03.2017 - 16:25

Ana sayfamız için 25 ipucu

Ana sayfamız büyük oranda müşterilerimizi karşıladığımız yerdir. Birçok pazarlama aktivitesi yapıp müşterilerimizi ana sayfamıza getiririz. Bu nedenle ziyaretçilerimizin bu sayfadan hemen çıkmaması çok önemli. Bu sayfaya gelen ziyaretçilerin doğrudan çıkma oranı (Bounce rate) bizim için en önemli göstergelerden biridir.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Ana sayfamız için 25 ipucu

Bounce rate bir e-ticaret sitesi için yüzde 20 civarında hedeflenmelidir. Yüzde 35 üzeri bounce rate’e sahip olan siteler için yapılacak çok şey vardır. Yüzde 50 üzerinde ise çanlar sizin için çalıyor!

1- Öncelikle bounce rate’i doğru bir şekilde ölçtüğünüzden emin olun.

2- Yapılan her geliştirme ve her pazarlama aktivitesi için bounce rate değişimi, sizin için en önemli metriklerden biri olmalı.

3- Yapılan aktiviteler bounce rate’te  yükselişe neden oluyorsa bunu sorgulayın.

4- Müşterileri sayfanıza çektiğiniz her kanal için bounce rate’i inceleyin. Yüksek bounce rate’e yol açan aktiviteleri sorgulayın.

5- Bounce rate sadece ana sayfa için geçerli değildir. Tüm sayfalarda aynı analizleri yapın.

6- Sayfalarda, özellikle ana sayfada ‘call to action’ konusuna zaman harcayın. Yani müşterilerin yapmalarını istediğiniz işlerin ön planda ve yeterince görünür olduğundan emin olun.

7- Sayfaları temiz tutun. Bir tanesi çok önemli 10 kampanyanız varsa, 10 kampanyadan feragat edip o en önemli kampanyayı öne çıkarın.

8- İçeriklerin hızlı okunabilir olduğuna emin olun. Sıkıcı ve ziyaretçilerin çok ilgilenmediği içerikleri sitenizden çıkarın.

9- Fontlara çok dikkat edin. Sitenizde mümkünse tek bir font kullanın. Font büyüklüğünde ise her şey sığsın diye küçük font kullanıyorsanız, buna son verin.

10- Sayfa hızı çok önemlidir.  Ziyaretçiler iki saniye üzerinde sürede yüklenen siteleri yavaş bulur ve sayfanın yüklenmesini beklemeyebilir. Bu süre her yıl daha da azalıyor. Bu nedenle her sene iyileştirme hedefi koymanız gerekli.

11- Sayfa hızındaki her bir saniyelik iyileştirme, dönüşüm oranında yüzde 2 ila 8 arasında iyileştirme getirmelidir.

12- Doğrudan açılan ses veya video bulunması kullanıcıları çok rahatsız eder. Bunları kaldırın ve sonuca bakın.

13- Arama kutucuğunu ön plana çıkarın ve iyi çalıştığından emin olun.

14- Ürün kategorizasyonuna önem verin. Müşteriler en çok neyi arıyorsa ona göre düzenleme yapın.

15- Müşterileri dinleyin ve onlardan geri bildirim alabilmek için sayfa altlarında bir yapı kurun.

16- Kişiselleştirme araçlarını mutlaka kullanın. “En son bu ürünleri ziyaret etmiştiniz” gibi.

17- Tekil değer önermesi (unique value proposition) sitenizde doğru bir şekilde yer almalı.

18- Online chat kullanın!

19- Müşterileri merakta bırakmayın. Dünyanın en zengin insanı da olsa, alışveriş yapacak kişi kargo ücretini öğrenmek ister.

20- Müşterilere doğru içeriği sunun. Birçok müşteri sadece ürün spesifikasyonu değil, daha fazla içerik bekliyor. Ürünleri neye göre ve nasıl seçecekleri konusunda müşterilere danışmanlık hizmeti verin.

21- Ziyaretçilerin sayfanızda ne kadar durduğuna bakın ve rakiplerle kendinizi kıyaslayın. En iyi siz olmalısınız!

22- Pop-up kullanmayın. Bunun ne kadar az sevildiğini anlamak için monitörünüzün üzerine sık sık düşen bir örtü koyun!

23- Eğer site dışına bir link vermek durumundaysanız bunu aynı sayfada değil yeni sayfada açın.

24- Ziyaretçilerin size güvenmesine yardımcı olacak ögeleri öne çıkarın.

25- Sayfa tasarımında iyileştirmeler yapın ve en fazla iki yılda bir sayfanızı komple yenileyin!

Kısacası yapılacak çok şey var. Bunların her biri size dönüşüm oranında ve doğrudan çıkma oranında iyileşmeler sağlayacaktır. Bu da pazarlama yatırımlarınızın dönüşünde iyileşmeler getirecektir. Kolay gelsin!

 

 

Facebook
Twitter
Linkedin
+