Skip to main content

Çok sayıda kullanıcı e-posta üyeliğinizden çıkıyor mu? İşte bu durumun muhtemel nedenleri…

Başarılı bir e-posta pazarlama, e-postalarınızın yerine ulaşması anlamına geliyor. Ya da bütün mesele kullanıcıların açıp okuma veya tıklamaları mı? Başarılı bir e-posta pazarlama stratejisinin, dikkat etmeniz gereken bir çok unsurdan oluştuğunu biliyorsunuz. Ama gerçekten gözünüzden kaçan nokta, çok sayıda kullanıcının e-posta üyeliğinizden çıkması olabilir, eğer yaptığınız buysa, bir yanlışlık var demektir.

E-posta pazarlaması yapan ajans euro.message, kullanıcıların e-posta üyeliğinden çıkma nedenlerini sıraladı.

İşte üyelerinizin bülten listenizden çıkmasının beş nedeni:

  1. İzinlerini almadınız – Öncelikle sadece onay alınmış abonelere e-posta gönderiyor olmalısınız. Eğer izinleri olmaksızın gönderim yapıyorsanız, adınızın kara listeye alınması gibi bir sonuca hazırlıklı olmalısınız.
  2. Size izin verdiklerini unuttular – Bu düşündüğünüzden de sık yaşanan bir durumdur. Kullanıcılar, abone olmak niyetinde olmadıkları yerlerden kaydolurlar ya da siz onlara e-posta gönderene kadar unutmuş olurlar. Bu nedenle kullanıcılara abone olduktan hemen sonra beklentilerini belirlemek için kısa bir e-posta göndermenizi tavsiye ederiz.
  3. Beklentilerinin karşılığını sunmadınız – Kullanıcılara ne göndereceğiniz konusunda net olun ve bu kararınıza bağlı kalın. Aylık bültenler sunup, abone olmalarının hemen ardından günlük fırsatlar yollamaya başlamayın.
  4. Çok sık e-posta yolladınız – Bir alışveriş sitesinin günde 3 kez yaptığı e-posta gönderimi, her zaman bir kampanyayı nasıl yürütmemeniz gerektiği konusunda en güzel örneklerden biridir. Bir kullanıcıyı çok sık e-posta yollarsanız, ilgilendikleri bir konu bile olsa sonunda onları çılgına çevirip listenizden çıkmalarına sebep olursunuz. Tekrar belirtmek gerekirse, ne sıklıkta e-posta göndereceğinize dair beklentilerinin belirlemeniz ve bu plandan sapmamanız en iyisidir.
  5. Bir şeyler değişti – Biliyoruz, çok genel değil mi? Ancak bu herhangi bir şey hakkında endişelenmenizi gerektirmeyecek türden bir sorun. Belki rakip firmanızdan satın aldılar ve artık ürününüzle ilgilenmiyorlar. Belki taşındılar ve sizin yerel fırsatlarınıza artık ihtiyaçları yok. Sunduğunuz herhangi bir şey artık onlara hitap etmiyor. Dolayısıyla bu sebeplerden listenizden çıkmaları sandığınız kadar da kötü bir şey değil.

Kaynak: euro.message