“Kontrol artık markalarda değil”

MediaCat Marketing Forum 2012, MarketingProfs İçerik Editörü Stratejist Ann Handley’i ağırladı.  Handley, ‘Sıkıcı olmayın, hikâye anlatın: İşinizi değiştirmenizin yolu içerikten geçiyor’ başlıklı konuşmasında içerik editörü olarak kariyeri boyunca öğrendiği en önemli şeyin, içeriğin hikâye anlatımı değil, bir hikâyenin iyi anlatılması olduğunu söyledi. İyi bir içeriğin marka değerlerimizde – yani kimliğimizde – var olduğunu, fakat içeriğin […]

ETKİNLİK
DigitalAge, 28.11.2012 - 11:38
MediaCat Marketing Forum 2012, MarketingProfs İçerik Editörü Stratejist Ann Handley’i ağırladı. 
Handley, ‘Sıkıcı olmayın, hikâye anlatın: İşinizi değiştirmenizin yolu içerikten geçiyor’ başlıklı konuşmasında içerik editörü olarak kariyeri boyunca öğrendiği en önemli şeyin, içeriğin hikâye anlatımı değil, bir hikâyenin iyi anlatılması olduğunu söyledi.
İyi bir içeriğin marka değerlerimizde – yani kimliğimizde – var olduğunu, fakat içeriğin hitap ettiği kesimle ilgili olması gerektiğini belirten Handley, bunun aynı zamanda ulaşılabilir olup anlamlı bir şekilde ifade edilmesinin de önemine değindi ve ekledi, “Paylaşılan, teknolojiye dayalı bir içerik bile olsa her hikâye insanı esas alır.” Handley, sunumunda Google Chrome’un bir reklamına yer verdi:
Artık geride bıraktığımız ’emret ve kontrol et’ pazarlamacılığının en fazla bütçeye sahip olanın kazandığı bir dünya yarattığını, bugünün dünyasında ise çok daha fazla bileşen olduğunu söyleyen Handley, “Artık tüketici, markanın sahibi.” dedi. Handley sözlerini şöyle sürdürdü: “İçeriğe dayalı pazarlamada yöntem ne ‘bunu görev bellemek’ ne de mecralar. Yöntemi ise zihniyetiniz ve yaklaşımınızın nasıl olduğu.”

Handley: “Kendinizi uzun vadeli stratejilere hazırlayın, kısa vadeli düşünmeyin.” 
Şirketlerin önemli bir kısmı content marketing’e ayırdıkları bütçeyi artırmayı planlıyorlar. 
Handley, Content marketing’in anlamını siz medyanın sahibisiniz, kiracısı değilsiniz şeklinde yorumladı.
En iyi pazarlamanın, pazarlama kokmadığını belirten Ann Handley, markanın artık kontrolü elde tutamadığına ilişkin örnekler paylaştı. 
Sunumunda; Coca cola Journey ve CNN sayfalarınınn benzerliğine dikkat çekti. Redbull’un düzenlediği YouTube’ta 8 milyondan fazla izleyiciye ulaşan Felix’in uzaydan atlayışından bahseden Handley, “çok maliyetli ve büyük bir projelere imza atsa da Redbull örnek alınabilecek önemli bir şirket.” dedi. Örnek sunumlarında Türkiye’nin Instagram’ı en çok kullanan ilk 5 ülke arasında olduğuna da değindi.
Content marketing’in bir görev değil, bir düşünce tarzı olduğunu söyleyen Handley, artık herkesin bir yayıncı olduğuna dikkat çekti.
Handley’den hikâyeyi anlatan içerik yaratmanın 5 kuralı:

-Hikâyeniz sizi değil, müşterileriniz için ne yaptığınızı anlatsın.
-Hitap ettiğiniz toplulukları marka aktivitelerinize dahil edin. İnsanlara deneyimlerini paylaşacak ortamlar oluşturun, onların birbirleriyle etkileşim içinde olmasını sağlayın.
-Kendinizi uzun vadeli stratejilere hazırlayın, kısa vadeli düşünmeyin.
-İçeriğin malzemesi her yerde. Etrafınıza bakın.
-Risk alın.
-Beklenmedik fikirlerle ortaya çıkın, şaşırtın.
flawsome
Handley, başarıya ulaşmada, içerikten sonra veri takibinin geldiğini söyledi. “Markanızı yönetmek için verilere önem verin. Hatalarınız elbette olacaktır, ama hatalarınızla muhteşemsiniz” diyen Handley, cümlesini İngilizce’deki flaw (hata) ve awesome (muhteşem) kelimelerinden yarattığı ‘flawsome’ tanımıyla tamamladı.
Soru – cevap kısmında; acaba şirketler değişen bu süreci yönetmeye hazır mı sorusuna Ann Handley şöyle yanıt verdi:
“Bizim derlediğimiz istatistikleri değerlendirdiğimiz zaman, sorun bence uygulamada.
Şirketler yalnızca kendilerine yarar sağlayacak içerikleri üretmeye odaklanıyorlar. Sosyal medya tamamen değişme biçimine girdi. Bir anlamda baştan kurguladı, bunu yapmalı yapmamalı mı bunu sormalarına gerek yok. Hayatta kalmak için yapmak durumunda kalıyorlar”
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free