Skip to main content

Bir dönem sosyal medya kullanıcılarının önemsediği Klout, 25 Mayıs’ta kapanacağını açıkladı.

Sosyal medya kullanıcılarının etkileşim alanını ölçen Klout kapanıyor. Klout’un sahibi olan Lithium Technologies’in CEO’su Pete Hess‘in yaptığı açıklamaya göre, Klout 25 Mayıs’ta faaliyetlerini sonlandırıyor. Pete Hess açıklamasında Klout kapatılmasına gerekçe olarak, şirketin uzun dönem stratejisine uyum sağlamamasını gösterdi. Hess, “Klout’un yapay zekâ ve makine öğrenmesi yönlerinden çok şey öğrendik” ifadesini kullanıyor. Yapay zekâ ve makine öğrenmesi yatırımlarıyla müşteri deneyimi daha da iyileştirmek istediklerini belirten Hess, yine Twitter’ı temel alan yeni sosyal medya ölçümleme metodolojisini devreye alacaklarını sözlerine ekledi.

Klout, Twitter uygulaması olarak ortaya çıktı

2008’de Joe Fernandez ve Binh Tran tarafında kurulan Klout, sosyal medyada bir kişinin ya da kurumun ne kadar popüler olduğunu, kimleri hangi kelimelerle nasıl etkilediğini gösteriyor. Klout ilk olarak bir Twitter uygulaması olarak ortaya çıktı ve popülerleştikçe, ölçümlemede kullandığı sosyal medya sitelerinin sayısı da arttı. Örneğin, Facebook, YouTube, Tumblr, Blogger, LinkedIn, Foursquare ve Instagram gibi sosyal medya platformlarındaki popülarite de klout puanını etkiliyor.

Klout’ta 620 milyondan fazla kişi puanlandı

Lithium Technologies’in Mart 2014’te 200 milyon dolara satın aldığı Klout’ta işlenen verilerin istatistiklerine baktığımızda şöyle bir tablo ile karşılaşıyoruz: Klout’un sitesindeki veriler 620 milyondan fazla kişinin puanlandığını ortaya koyuyor. Ayrıca Klout’ta işlenen verilerin büyüklüğü 200 terabaytı aştı. Klout’u kullanan kurum sayısı ise 200 bini geçerken, aylık 48 binden fazla API çağrısı geldi.