Skip to main content

29 Eylül’de yatırımcısıyla buluşan Rovio, ilk gün sonunda 1 milyar dolar değerlemeye ulaştı.

Efsane oyun Angry Birds’ün yapımcısı Rovio, Nasdaq Helsinki Borsası’nda halka açıldı. 29 Eylül’de halka açılan Rovio’nun fiyatı 11,5 Euro olarak belirlendi. Hissenin değeri ilk işlem gününde en yüksek değeri olan 12,34 Euro’ya kadar ulaştı. Bu fiyata göre şirketin değerlemesi 896 milyon Euro (1 milyar dolar) olarak gerçekleşti.

Verto Analytics’e göre, Rovio’nun şu an 18 yaş ABD’li oyuncular arasında 6 milyona yaklaşan ziyaretçisi var. Bu sayı, Temmuz 2016’da 2 milyon seviyesindeydi. Rovio’nun finansal verilerini incelediğimizde şu tabloyla karşılaşıyoruz: Şirket 30 Haziran’da biten yarı yılda 314 milyon dolar gelir ve 35 milyon dolar kâra sahip. Rovio gelirlerini iki ana kalemden elde ediyor: Oyun ve marka lisanslama. Şu an için firma gelirlerinin yüzde 79’u oyunlardan geliyor. Coğrafî bakımdan ele alındığındaysa Rovio’nun gelirlerinin önemli bir çoğunluğu Kuzey Amerika ve Avrup  a kaynaklı olduğu ortaya çıkıyor.

Rovio’da ilk hedef Çin’e açılmak

Rovio halka açılmadan elde edeceği geliri ağırlıklı olarak başka ülkelere yayılmak için kullanacak. Nitekim bu ülkeler arasında Çin ilk sırada yer alıyor.  Rovio, Çin’de yerel ortaklıklara giderek 600 milyon indirmeye ulaştı.

Nasdaq Helsinki Borsası’nda ROVIO koduyla işlem gören şirket, şu an 10,92 Euro’dan işlem görüyor. Piyasa değeri ise 851 milyon Euro seviyesinde seyrediyor.