UYGULAMA & YAZILIM

DigitalAge | 24.12.2013 - 12:33

Crowdyhouse, tasarımcılara çalışmalarını satmasına imkân tanıyor

Tasarımcılara kendi ürünlerini satabilecekleri yeni kitle fonlama platformu Crowdyhouse hayata geçirildi.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Amsterdam merkezli kitle fonlama (crowdfunding) platformu Crowdyhouse, Mark Studholme ve Suzan Claesen tarafından oluşturuldu.

Maddi durumu iyi olmayan bağımsız ve adını yeni duyurmaya başlamış tasarımcıların kendi işlerini üretime geçirmede ve para kazanmalarında yardımcı olmayı amaçlıyor.

Yeni hayata geçirilen kitle fonlama projesi, alışılagelmişin dışına çıkarak; tasarım dünyası için kişiselleştirilebiliyor. Platformda bir hedef belirlemek yerine, tasarımcıların projelerin üretime geçirebilmesi için belli bir sayıda sipariş almaları gerekiyor.

Tasarımcının sunduğu son ürün ise projeyi desteklemede bir ödül niteliğinde. Projeyi destekleyenler ise tasarımı önceden satın alabiliyor.

Studholme ve Claesen, tasarımcıların kendi işlerinde düşük ücret alması konu edilen #milanuncut tartışmasından ilham aldı.

Deezen’e konuşan Studholme, Milan 2011 etkinliği sırasında gazetecileri ve tasarımcıları bir araya getiren #milanuncut projesiyle kendi işlerini satmaya çalışan genç tasarımcıların karşılaştıkları zorluklara odaklandığını belirtti.

Facebook
Twitter
Linkedin
+