TEKNOLOJİ

H.Kerem Fındık | 04.07.2017 - 13:12

Katma değerli servislerle ilgili şikâyetler son buluyor

BTK katma değerli servislerle ilgili şikâyetleri dikkate aldı ve gerekli düzenlemeyi yaptı. Ayrıntılar haberimizde...

3
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Son dönemlerde birçok tüketicinin internette gezinirken herhangi bir sayfanın tıklanması veya reklam sayfasının kapatılması gibi işlemlerle arzuları dışında hizmetlere abone yapıldıkları birçok kez haber oldu. Bunun sonucunda da tüketiciler yüksek faturalar ödemek zorunda kaldı. Bu şikâyetleri dikkate alan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) bu alanda bir düzenleme yaptı.

BTK’nın 30 Haziran’da sitesinde katma değerli servislere istek dışında abone olunmasına ilişkin bir açıklama yayımladı. İstek dışı abonelik olması durumunda, bu konudaki şikâyetlerin, abone olunan işletmeci tarafından çözüme kavuşturulması, üçüncü taraflara yönlendirilmemesi için kurallar belirlendi. Açıklamaya göre, katma değerli servis düzenlemesi ile katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine abonelik veya tekil içerik satın almada, tüm süreçlerde şeffaflığın sağlanması, abonenin hizmet koşulları ve ücretler konusunda açık şekilde bilgilendirilmesi, satın alma iradesinin ispatlanabilir şekilde verebilmesine imkân sağlandı.

Katma değerli servislerde sorumlu işletmeci olacak, 7/24 hizmeti verecek

Düzenlemeyle, hizmetin alınması öncesinde ücret ve hizmet koşulları gibi konularda gerekli bilgilendirmelerin yapılması ve abone tarafından onay verildiğinin ispatlanması hususlarında, sorumluluğun işletmecide olduğu hususuna açıklık getirildi. Belirlenen kurallara uygun olarak gerçekleştirilmeyen aboneliklerde aboneye iade yapılması hüküm altına alındı.

Hazırlanan düzenlemeye göre, internet, WAP, SMS ya da sesli yanıt sistemleri gibi kanallarla yapılan işlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamına ilişkin bilgilendirme sonrası belirlenen yöntemlerle aboneden onay alınması sağlanacak. BTK’nın düzenlemesiyle getirilen önemli bir diğer hususa göre, aboneler istediklerinde, hatlarını mobil ödemeye veya katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine kapatabilecek. Bu işlem için çağrı merkezinin aranması veya işletmeciye yazılı başvuru yapılması yeterli olacak.

Katma değerli servis aboneliğini iptal ücretsiz

Düzenlemeye göre, katma değerli hizmet aboneliklerine ilişkin iptal talepleri, en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirilecek. Bu hizmetlere ilişkin abonelik işlemlerinde ve tekil içerik satın alınması sürecinde abonelere yapılacak bilgilendirme ve onaya ilişkin işlemler ücretsiz sağlanacak.

 

Facebook
Twitter
Linkedin
+