Skip to main content

‘SenceBence’ Digital Age Sosyal Medya ekine özel olarak Türk halkının “Sosyal Medya Kanallarına Bakışını & Kullanım Alışkanlıklarını” inceledi ve şu çarpıcı sonuçlara ulaştı. Buna göre Kadınlar; sosyal medyada sanat, sağlık ve markalar hakkında daha aktif konuşmacılarken, erkekler futbol, ekonomi ve politika alanlarında daha aktifler

‘Sosyal medya kullanım amaçların hangileri?’ sorusunun yöneltildiği % 49.1’i kadın 4230 kullanıcının verdiği cevaplara göre;

%34.12(1452 Katılımcı) Yazı, resim, video vb ekliyor.
%16.3’ü (695 Katılımcı) Düzenli olarak bloglarda /web sitelerinde yazı yazıyor.
%22.2’si (944Katılımcı) Etkinlik oluşturuyor, buluşmalarınıtakip ediyor.
%18.8’i (801 Katılımcı) Gruplar oluşturuyor.
%16.4 (697 Katılımcı) Kendi oluşturduğu videoları yüklüyor.
%25.5 (1087 Katılımcı) Bir ürün veya şirket hakkında yorum paylaşıyor.
%26.1 (1112 Katılımcı) Etkinlikleri paylaşıyor.
%31.7 (1348 Katılımcı) Gruplara katılım gösteriyor.
%44.8 (1905 Katılımcı) Forum, sosyal ağ, blog ve internet sitelerini takip ediyor.
%36.8 (1566 Katılımcı) Arkadaşları ve ailesi ile iletişimde kalmak için kullanıyor.
%47.4 (2015 Katılımcı) Beğendiği içerik, web sitesi linki, video ve fotoğrafları paylaşıyor
%44.3 (1884 Katılımcı) Sosyal medyada arkadaşlarımla sohbet eder/ chat yapıyor.
%45.2 (1922 Katılımcı) Paylaşacak yeni şeyler bulmaktan keyif alıyor.
%36.2 (1539 Katılımcı) Profil fotoğrafı ekleyip düzenliyor.
%45.1 (1919 Katılımcı) Arkadaşlarımın güncellemelerini, ilgi alanlarını takip ediyor.
%40.7 (1731 Katılımcı) Arkadaşlarımın paylaştığı video/yazı/fotoğraf vb içeriklere yorum yazıyor.
%53.3 (2264 Katılımcı) Sosyal medyada güncel haberleri takip ediyor.
%2.5 (108 Katılımcı) DİĞER

‘Sosyal medyada en çok hangisi/hangileri hakkında konuşuyorsun’ sorusuna cevap veren %51.6’ sı kadın, 3197 katılımcısının;

%34’ü (1092 katılımcı) kadın erkek ilişkileri,
%42.1’i (1351 katılımcı) markalar,
%30.1’i (967 katılımcı) futbol,
%47.2’si (1514 katılımcı) müzik,
%15.9’u (510 katılımcı) ekonomi,
%55.6 (1784 katılımcı) güncel haberler,
%20.9’ u (673 katılımcı) politika,
%25.1 (805 katılımcı) seyahat,
%27.4’ü (881 katılımcı) sanat
%26.3’ü (844 katılımcı) sağlık
hakkında konuşuyor.

Facebook’ ta en çok ne yaparak vakit geçirdiklerini” sorulan, 27.8 yaş ortalamasına sahip %52.3’ ü kadın, 2949 katılımcının;

%51.4’ü (1520 katılımcı) vaktini mesajlaşarak,
%26.5’i(783 katılımcı) durum güncelleyerek,
%42.7’ si (1262 katılımcı) durum güncellemelerini takip ederek,
%31.7’si (939 katılımcı) sevdiği markaların hayran sayfalarını inceleyerek,
%41.5’ i (1226 katılımcı) arkadaşlarının sevdiği markalara eklediği resim ve videolardaki yorumlarını okuyarak,
%26’ sı (770 katılımcı) fotoğraf ve video yükleyerek
%9’u (267 katılımcı) eski sevgilisinin facebook profilini karıştırarak geçiriyor.

Kadın katılımcılar; Facebook’ta ağlarındaki kişilerin yaptığı yorum ve paylaşımları takip ederek zaman geçirirken, erkek katılımcılar mesajlaşarak vakit geçirdikleri görüldü. Fotoğraf ve video yükleme konusunda da kadın katılımcılar, erkek katılımcılardan çok daha aktif bir profil sergilemekte.

Katılımcıların; Facebook’ ta sahte hesapları olup olmadığına dair verdikleri cevaplarda;

ankete katılan 27,7 yaş ortalamasına sahip 2859 kişinin %25,4’ü (728 katılımcı) Evet cevabı verdi. Ankete evet cevabı veren 728 kişinin %49’u erkek, %51’i kadın katılımcı.

‘Twitter kullanım sıklığı’ hakkında yapılan anketle katılan %49.7’si kadın 3965 katılımcının;

%19.5’i (779 katılımcı) aktif bir twitter hesabı olmadığı,
%26.1’i (1042 katılımcı) haftada 1-2 kez twitter kullandığı,
%13.5’i (539 katılımcı) haftada 3-4 kez twitter kullandığını
%41.6’sı (1657 katılımcı) hergün twitter kullandığı ortaya çıktı.

‘Sahte Twitter hesabın var mı?’ sorusunu sorduğumuz 27.7 yaş ortalamasında ki; %52.4’ ü kadın olan 2850 katılımcıdan 270 katılımcı (%9.4) sahte twitter hesabı olduğunu söylerken, 2570 katılımcı (%90.6’sı) buna Hayır cevabını verdi.

‘Google + hesabının olup olmadığı’ sorusuna cevap veren 2845 katılımcının %71.3’ü (2034 katılımcı) Evet cevabı verdi.

‘Instagram hesabının olup olmadığı’ sorusuna cevap veren %63.6’sı kadın olan 1208 sence bence katılımcısının %31.4’ü (381 katılımcı) Evet cevabı verdi. Hayır cevabı veren 825 kişinin %66’sı kadın kullanıcı.

‘Kadınlar sosyal medyada sanat, sağlık ve markaları; erkekler politika, futbol ve ekonomiyi konuşuyor’ yazısı Digital Age Nisan 2014 sayısında Sosyal Medya ekinde yer alıyor.