İş dünyası, teknolojiden verimlilik bekliyor

İletişim, çağrı merkezi ve veri ağları çözümleri sunan Alcatel-Lucent Enterprise’ın bu yıl içerisinde gerçekleştirdiği küresel araştırma, iş yerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin verimliliğe olan yansımasını mercek altına aldı. 51 ülkeden orta ve büyük ölçekli şirketler ile görüşülerek gerçekleştirilen araştırmaya, 2000’e yakın bilgi teknolojileri çalışanı ve 750 bilgi teknolojileri yöneticisi dahil edildi.Araştırmaya katılan çalışanlara, iş yaşamlarında kullandıkları […]

Uncategorized
DigitalAge, 07.12.2011 - 14:04

İletişim, çağrı merkezi ve veri ağları çözümleri sunan Alcatel-Lucent Enterprise’ın bu yıl içerisinde gerçekleştirdiği küresel araştırma, iş yerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin verimliliğe olan yansımasını mercek altına aldı.

51 ülkeden orta ve büyük ölçekli şirketler ile görüşülerek gerçekleştirilen araştırmaya, 2000’e yakın bilgi teknolojileri çalışanı ve 750 bilgi teknolojileri yöneticisi dahil edildi.
Araştırmaya katılan çalışanlara, iş yaşamlarında kullandıkları haberleşme teknolojileri ve üretkenlikleri hakkında sorular soruldu. Yöneticilere ise gelişmiş iletişim teknolojilerinin uygulanması ve desteklenmesi sırasında yaşanan zorluklar ve engeller hakkında sorular soruldu.

•    Şirketlerin %93’ü ve çalışanların %74’ü ileri iletişim teknolojilerinin işyerlerinde her geçen gün daha çok kullanıldığını belirtirken, şirketlerin % 8’i çalışanlarından bu konuda bir talep gelmediği, veya bu alanda böyle bir teknolojiye ihtiyaç duymadıklarını belirtti.

•    Çalışanların %93’ü işyeri ve dışında daha fazla iletişim kurdukça iş performanslarının ve verimliliklerinin artacağına inanırken, %50’si gün içinde iletişim kurdukları kanalları etkin yönetememekten şikâyetçi

•    Çalışanların daha fazla verimlilik için bekledikleri iletişim çözümü ise, tümleşik iletişim. Tümleşik iletişim şirketlere masaüstü telefonları, mobil telefonlar ve mesajlaşma sistemleri gibi iletişim teknolojilerini daha etkin kullanma fırsatı da sunuyor.  Bu çözümlerden yararlanan kullanıcıların %75’i, iş verimliliklerinin artırdığını söylüyor.

Araştırma kapsamına dâhil edilen yöneticiler tümleşik iletişim çözüm ve işbirliği hizmetlerinden kaynaklanan ihtiyacın farkında olmalarına rağmen, yalnızca %40’lık oranı hizmet kalitesi ve uygulama performansını idare edebilecek yeterlilikte araçlara sahip.

Alcatel-Lucent Enterprise Türkiye ve Azerbaycan Ülke Direktörü Çağlayan Nur, “Kurumlar, ileri iletişim ve işbirliği araçlarını kullanmayı talep etse de bu araçların kullanılabilmesi için gereken uygulama sürecinde engellerle karşılaşıyorlar. Aslında bu engelleri aşmak sanıldığı kadar zor değil. Doğru bir iş ortağı ile tüm iletişim araçlarının bir arada kullanılmasına olanak verecek bir altyapı kurmak mümkün. Bu, firmalara zaman ve insan kaynağı açısından önemli bir maliyet avantajı da sunar.” diyor.

Kurumlarda en çok desteklenen akıllı telefonlar sıralamasında ise, %72 ile ilk sırada yer alan BlackBerry’den sonra; iPhone %41, Windows %34 ve Android %17 oranında destekleniyor.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free