Skip to main content

Android’ciler geleneksel tatlardan vazgeçmiyor, iPhone’cular yeni lezzetler deniyor

Mobil internet kullanımı aldı başını gidiyor; bu durum e-ticarete de yansıyor. Yemeksepeti’nin günde aldığı 100 bin siparişin yüzde 50’si artık mobilden geliyor. Mobil deyince, yeri geldiğine birbirlerine ezeli rakiplerin taraftar tribünlerinden sesleniyormuşçasına coşan iki grup var malum: Android’ciler ve iPhone’cular! Yemeksepeti, bu iki grubun yeme alışkanlıkları da değişiyor mu diye merak etti ve araştırdı.

Sonuçlara göre, mobil siparişlerinin yüzde 60’ı iPhone üzerinden geliyor. Üstelik iPhone’cular daha çok sipariş vermenin yanı sıra Android’cilere göre paket başına yüzde 17 daha çok harcıyor.

Siparişlerde Android’ciler çiğ köfte, döner ve lahmacun gibi Türk mutfağının geleneksel ürünlerini daha fazla tercih ederken, iPhone’cular suşi, ördek gibi farklı lezzetleri deniyor veya seçimini salata, zeytinyağlı gibi hafif yemeklerden yana kullanıyor.

Yemeksepeti’ndeki 40 yaş üstü kullanıcıların çoğu iPhone’dan sipariş verirken, Android’cilerin çoğunlukta olduğu grup üniversite gençliği. Lokasyon olarak bakıldığında ise, büyük şehirlerde iPhone kullanıcıları çoğunlukta iken Anadolu’da Android kullanıcıları öne çıkıyor.