Skip to main content

Citigroup tahminlerine göre; fotoğraf paylaşım sitesinin değeri, Facebook’un ödediği miktarın 49 katına ulaştı

Facebook’un başındaki isim Mark Zuckerberg, Nisan 2012’de Instagram için 1 milyar dolarlık anlaşmaya oturduğunda çok eleştirilmiş, herhangi bir iş modelinin olmadığı iddiaları öne atılmıştı.

Üç yıldan kısa bir zaman sonra Citigroup, Instagram’ın değerinin 35 milyar dolar olduğunu açıkladı. Bu rakam da Facebook’un ödediğinin neredeyse 49 katı (Facebook, hisse fiyatı düştükten sonra ödemeyi 715 milyon dolar olarak tamamlamıştı).

Herhangi bir Instagram kullanıcısına göre bu durumun nedeni çok açık. Ortaya çıkan bu durumu, kısaca reklamlar olarak özetleyebilir. Peki ya daha açıklayıcı bir yanıta ulaşmak istersek?

Öncelikli olarak, Citi analisti Mark May’a göre; Instagram’ın değeri için yapılan tahmin, kullanıcı sayısının önümüzdeki sene yüzde 40 oranında artış gösterecek olmasına dayanıyor.
May’in hesaplamalarında ikinci bölüm ise biraz düşündürücü. Citi analisti, Instagram’ın kullanıcılarından ve reklamverenlerden daha çok kazanç elde edeceğini düşünüyor. Peki bu ne anlama geliyor?

Instagram’ın uygulamalarında reklam ile tanıştıralı yalnızca bir yıl oldu. Ancak May’in tahminleri olan daha yüksek reklam gelirlerine ulaşmada sizin daha çok reklam göreceğiniz anlamına gelmiyor. Instagram’a göre siz kullanıcı olarak hiç olmadığınız kadar daha değerlisiniz (May’in hesaplamalarına göre; değeriniz 80 dolardan daha fazla. ) Durum böyle olunca Facebook’un anasayfanızda alakasız reklamları koyacağını düşünmek çok da mantıklı değil. Citi, Instagram’ın önümüzdeki sene her bin gösterimde reklamdan 1,48 dolar kazanabileceğini tahmin ediyor. Bu rakam, Twitter’ın elde ettiğinden daha düşük olsa da; May, Instagram’ın daha hızlı büyüyen ve daha engaged bir kullanıcı kitlesi olduğunu iddia ediyor. Kısaca, Instagram’ın ileriye dönük reklamverenler için uygun bir platform olduğunu söyleyebiliriz.

Her sayfayı reklamlarla doldurmaktansa Facebook, kullanıcı verilerini (ilgi alanlarınız, beğenileriniz, profilinizden yola çıkarak) daha verimli olabilmek adına sponsorlu paylaşımları hedeflemede değerlendiriyor. Şirket, sizin Instagram’da ne tür reklamların size hitap edeceğini belirlemek için belirlediğiniz favorilerinizi kullanıyor.

Kaynak: CNBC, engadget