Skip to main content

Reklamsız yayım yapan Instagram için artık bu günler sona eriyor.

Geçtiğimiz sene Instagram’ı bir milyar dolara satın alan Facebook, fotoğraf ve video uygulaması üzerinde reklama yer vereceğini duyurdu. Yapılan açıklamaya göre; Instagram’ın kendi popülaritesini gelire dönüştürmesi amaçlanıyor. Facebook tarafından bir yıl önce satın alınan Instagram, bugüne kadar şirkete herhangi bir kazanç sağlamadı.

Wall Street Journal’da yer alan habere göre; Facebook’un duyurusu Twitter’ın halka arz başvurusunun detaylarının açıklamasıyla neredeyse eş zamanlı olarak geldi.

Instagram, atılacak bu yeni adım için bir ‘sürdürülebilir iş’ tanımlaması içine dâhil olmanın bir parçası olduğunu belirtti.

Şirket resmi blogunda önümüzdeki aylarda ABD’de yer alan kullanıcıların Instagram üzerinde reklamlarla karşılaşılabileceği bilgisini verdi. Hesap üzerindeki paylaşımlarda takip etmedikleri markalardan fotoğraf ve videoların görülebileceğini belirtiliyor. Instagram ayrıca kullanıcıların gördükleri reklamlar üzerinde karar mekanizmasına sahip olabileceği notunu düştü.

Araştırma firması eMarketer’ın belirttiğine göre; mobil reklamcılık hızlı bir büyüme yaşadı. Yapılan tahminlere göre; bu yıl yüzde 89 oranında bir artışla dünya çapında 8,8 milyar dolarlık değere sahip oldu.