SOSYAL AĞLAR

DigitalAge | 06.06.2017 - 12:30

Instagram kullanıcılarının vazgeçemediği 5 filtre

Filtreleriyle kullanıcıları adeta profesyonel fotoğrafçıya çeviren Instagram’da beğeni sayısı, filtre seçimiyle doğru orantılı. Peki Instagram’da en çok kullanılan filtre hangisi?

3
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Fotoğraf ve video düzenleme uygulaması Instagram’ın son yılların en çok kullanılan sosyal mecralarından biri olduğu tartışmasız. Sürekli yaptığı güncellemeler ile rakiplerinden farklılaşan platformun  filtreleri  de kullanıcıların vazgeçilmezi olmuş durumda. Instagram’ın filtre özelliği sayesinde kullanıcılar fotoğraflarını daha  etkileyici  şekilde paylaşabiliyorlar. Filtreler etkileşim alma konusunda etkin rol oynadığından, doğru filtreyi seçmek  çoğu kullanıcı için önemli bir nokta.

İşte Instagram kullanıcılarının vazgeçemediği 5 filtre

1-Normal :

Yapılan araştırmalar,  çoğu  kullanıcının özellikle selfie fotoğraflarda  filtre olarak “normal” olanı yani fotoğrafın üzerinde renk ya da boyut değişikliği yapmadan direkt olarak hesaplarında paylaşabildikleri filtreyi tercih ettiğini ortaya çıkarmış. Normal filtreyi kullananların genelde fotoğraflarını  farklı fotoğraf uygulamalarından düzenlediği biliniyor.

2-Clerandon :

Filtreler içerisinde en çok kullanılan filtre ise, fotoğraflara eklediği mavi alt ton rengi ile Clerandon. Clerandon’un en çok kullanılmasının nedenlerinden biri de Instagram’daki filtre sıralamasında 2.sırada yer alıyor oluşu. Filtrenin sıralamadan dolayı kullanıcıların hemen fotoğrafını filtreleyip paylaşma isteğinin yüksek oluşu saptanmış.

3-Amaro :

Amaro’u ise kullanıcılar genellikle karanlık çıkan fotoğraflarını aydınlatmak için kullanıyorlar. Filtre fotoğrafa eklediği  ışıkla aydınlık-karanlık bölge ayrımını yaptığından ve renkleri öne çıkardığından dolayı özellikle renkli gözlü  insanlar tarafından daha fazla tercih ediliyor.

4-X-Pro II :

X-Pro II,  fotoğraflara eklediği mavi alt ton ve ışık ile tam bir dış mekan filtresi.  Yeşillik, doğa veya gökyüzü fotoğrafları, bu filtreyle daha çarpıcı hale geliyor. X-Pro II, özellikle mimari yapı ve selfie fotoğraflarında  da fotoğraflara eklediği keskinlik ve soğukluk efektiyle fotoğrafları daha etkileyici bir hâle getiriyor.

5-Valencia :

Valencia, pembe alt tonu ile özellikle doğa fotoğraflarında kullanılıyor. Sıcak tonlar ile fotoğrafları yumuşatıyor, güneş ışığını ve aydınlık yerleri ön plana çıkarıyor. Renkleri en dolgun şekilde gösteren Valencia’nın ilk 5’te olması şaşırtıcı değil.

Buse Avcıoğlu