SOSYAL MEDYA

DigitalAge | 08.02.2016 - 10:57

Influencer nedir?

Dijital pazarlamada en çok kullanılan yöntemlerden biri olan “influencer marketing” 2018′de de gündemimizde olacak. Peki influencer nedir?

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Influencer kelime anlamı sözlükteki karşılığı ile tam olarak “etki” anlamına geliyor. Özellikle sosyal medya ve dijital video kanallarındaki etkili ve nitelikli takipçi kitlesi ile ilgili yoğun etkileşim halinde olan ve bu kitleye sundukları ve tanıttıkları her türlü ürünün hem ürünün markalaşması sürecine, hem de geri dönüş hızlı satış işlemine katkı sağlayan yeni bir reklam ajansı yöntemi. Bu tarzda çalışan kişiler ve gruplara da influencer deniyor.

Dijital çağa ayak uydurmaya çalışan firmalar, özellikle influencer reklam ajansları ile çalışarak dijital kitleleri etkilemek için strateji geliştirmek istiyor. Turkiyegame ve oyunlaştırma ajansı genellikle yeni tanıtımları gerçekleştirmek ve dijital ortamda odaklı kitlelerine duyurabilmek için influencer reklam ajanslarını kullanıyorlar.

Günümüzde tüketicilerin hemen hemen hepsi bir hizmet ya da ürün satın alması gerektiğinde riske girmek istemiyorlar. Dolayısı ile araştırma yapan kullanıcılar araştırmaları sonrasında karar veriyorlar. Influencer reklam ajansı aracılığı ile hedef kitlenize odaklı bir şekilde ulaşabiliyorsunuz.

Inflencer nedir sorusuna verilebilecek bir diğer etkileyici cevap ise kullanıcıların gerçek deneyimlere aşırı derecede önem vermesi ve ilgilendikleri ürün ile ilgili yorumları anında yayınlayarak fikir ve yorum paylaşımında bulunabilmeleri sayılıyor. Influencer reklam ajansı yönteminde bir diğer önemli yardımcı özellik ise; satın alma niyeti olmayan kullanıcıları dahi etkiliyor olması ve ürünün hafızalarda kalıcı bir yönünü mutlaka görsel hafıza yöntemlerini de kullanarak akılda bırakıcı bir PR kampanyasına fayda sağlaması gösteriliyor.

Bilinirliliği arttırmak ve ürün ve hizmetlerin geniş kitlelere dijital mecralarla duyurmak için Influencer reklam ajanslarını kullanmak markalar için avantaj sağlıyor.