Skip to main content

Türkiye, 14 ülke arasından sporun sosyal medyadan takibinde ilk sırada.

Dijital spor medyası şirketi Perform’un Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu’na göre, Türkiye’deki 22 milyon aktif sporseverin yüzde 66’sı sporla ilgili konuları takip etmek için sosyal medyayı kullanıyor. Üç sporseverden ikisinin sosyal ağları kullandığı Türkiye, bu oranla 14 ülke arasında ilk sırada bulunuyor. Spor takibinde en çok kullanılan sosyal ağlar yüzde 80 Facebook, yüzde 67 YouTube ve yüzde 50 Twitter olarak sıralanıyor.

Perform’un raporuna göre, Türkiye’deki sporseverler, sosyal medya platformlarında karşılaşma özetlerini izlemek, haber almak ya da kulüplerin ve sporcuların hesaplarını takip etmek gibi farklı şekillerde gerçekleşen spor takibine haftada 2,3 saat ayırıyor.

Sporseverlerin yüzde 70’e yakını Facebook ya da Twitter’da en az bir spor kulübünü takip ederken, aynı platformlarda hayranı olduğu sporcuyu takip edenlerin oranı yüzde 53’ü buluyor. Sosyal medya platformlarında sporla ilgili video izleyenlerin oranı ise yüzde 60’a yaklaşıyor.