Skip to main content

Türkiye bilişim ve iletişim pazarı harcamaları 2015’te 27 milyar doları aşacak

Microsoft’un ev sahipliğinde teknoloji şirketleri ve basın mensupları ile bir araya gelen International Data Corporation (IDC) Türkiye yetkilileri, Türkiye Bilişim ve İletişim teknolojileri sektörüne dair 2015 tahminlerini paylaştı.

Büyük Veri, Bulut, Sosyal İş ve Mobilite gibi teknolojiler sayesinde Türkiye’de kurumların geçirdiği dönüşüme dikkat çeken IDC Türkiye Ülke Müdürü Nevin Çizmecioğulları, bu dönüşüm ile Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri pazarının 2015’te 27 milyar doları aşmasının beklendiğine işaret etti. Microsoft Türkiye Kurumsal Müşterilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Yılmaz’ın da konuşma yaptığı etkinlikte Yılmaz, Türkiye’nin teknoloji tüketen bir ülke olmaktan çıkıp, teknoloji üreten ve ihraç eden bir ekonomiye dönüşümü için tüm gücüyle çalıştıklarını ifade etti.

Türkiye bilişim ve iletişim pazarı tahminleri

  • 2015 yılında Türkiye Bilişim ve İletişim pazar harcamaları büyümesi, tüketici donanım harcamalarındaki yavaşlama nedeniyle yüzde 3,1’e düşecek.
  • Servis sağlayıcılar tarafından veri merkezi alanında yatırımlar gerçekleşecek.
  • Üçüncü platformu kullanan sektörlerin ilk örnekleri dikkat çekecek ve benzer yatırımlara öncülük edecek.
  • Tüketici segmentindeki mobilite cihaz bakımından doyuma yaklaşacak, şirketler ise mobilitede daha üst seviye stratejilere yönelecek.
  • Kısıtlı BT bütçeleri ve yatırımın geri dönüşünün hesaplanma zorluğu nedeniyle daha geniş kapsamlı büyük veri uygulamaları seçili proje örnekleriyle sınırlı kalacak.
  • Telekom şirketleri başlatılan yeni projeler ile akıllı şehir projelerinde önde gelen sağlayıcılar olmaya devam edecek.
  • 2015 sonu ve 2016 yılı boyunca; iş kritik, hyperscale sunucular Türkiye sunucu pazarında oyunu değiştirici bir rol oynuyor olacak.
  • SDN (Yazılım Tanımlı Ağ) pazarı, veri merkezi ve mobil ağ yatırımlarıyla büyüyecek.
  • Türkiye’deki genel bulut harcamalarındaki büyümenin yüzde 70’i çokuluslu sağlayıcılar tarafından yönlendiriliyor olacak.
  • Kamu ve özel sektörde artan farkındalık ile yeni nesil tehdit koruma çözümlerine olan talep artacak.