HTC, Türk futbolseverlerin sosyal medyadaki nabzını tuttu

HTC, futbol tutkunu bir marka olarak futbol coşkusunu sosyal medyada nasıl yaşadığımızı ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirdi

ARAŞTIRMA
DigitalAge, 19.11.2014 - 15:02

HTC’nin “Sosyal Medyada Futbol ve Şampiyonlar Ligi” başlıklı araştırmasına göre; Türkiye’de sosyal medyada futbol ile ilgili her gün ortalama 400 binin üzerinde paylaşım gerçekleşiyor.

1 Ocak – 1 Kasım 2014 tarihleri arasında sosyal medyada paylaşılan iletileri kapsayan araştırmaya göre:
Sosyal medyada yeni sezonda en çok konuşulan takım: Galatasaray
Kadınların en çok konuştuğu takım: Fenerbahçe
En çok konuşulan futbol adamı: Fatih Terim
Süper Lig’de en çok konuşulan yabancı futbolcular: Felipe Melo, Wesley Sneijder, Demba Ba ve Diego Ribas
UEFA Şampiyonlar Ligi’nde en popüler takımlar: Barcelona ve Real Madrid
UEFA Şampiyonlar Ligi’nde en popüler oyuncu: Neymar
En popüler lig: İspanya La Liga

2014 – 2015 sezonundan her takım için 4’er maçın verisiyle yapılan araştırmada, mağlubiyetler futbol taraftarlarını sosyal medyada galibiyetlerden iki kat daha fazla çok konuşturuyor. Spor Toto Süper Lig’deki maçlardan önce tüm takımların eşit derecede konuşulduğu görülüyor. Maçlar sırasında en çok sırasıyla Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş konuşuluyor. Maçlardan sonra ise üç büyüklerden en az Fenerbahçe konuşuluyor. Fenerbahçe’ye kıyasla Galatasaray yüzde 13, Beşiktaş ise yüzde 28 daha fazla konuşuluyor.

Yeni sezonda en çok konuşulan Galatasaray, kadınların en çok konuştuğu ise Fenerbahçe

Araştırma sonuçlarına göre dört büyüklerden sosyal medyada en çok konuşulan takım Galatasaray oldu. Sezon başından bu yana, 30 Ağustos – 1 Kasım 2014 tarih aralığını kapsayan sürede 10,6 milyon paylaşımla Galatasaray birinci, 9,9 paylaşımla Fenerbahçe ikinci, 7,3 milyon paylaşımla Beşiktaş üçüncü, 2,8 milyon paylaşımla Trabzonspor dördüncü sırada yer aldı. Diğer taraftan kadın kullanıcılar arasında sosyal medyada en çok konuşulan takım ise Fenerbahçe oldu.

Sosyal medyada kadın/erkek konuşma oranlarının yer bulduğu araştırmaya göre; sosyal medyadaki futbol konuşmalarının yüzde 69’unu erkekler, yüzde 31’ini ise kadınlar gerçekleştiriyor.

HTC’nin oluşturduğu “Sosyal Medyada Futbol ve Şampiyonlar Ligi” araştırmasının tanıtım sunumundan bir kare. 

“Sosyal Medyada Futbol ve Şampiyonlar Ligi”nin verilerinin yer aldığı çalışmanın üzerine tıklayarak; yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.

HTC-Türk-futbol-tutkunlarının-sosyal-medyadaki-nabzını-tuttu-

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free