Skip to main content

ING Grubu’n yaptığı ‘Mobil Bankacılık, Sosyal Medya ve Finansal Davranışlar’ konulu araştırmaya göre genç kesim ödemelerini sosyal medya aracığıyla yapmayı tercih ediyor. ING tarafından 12 ülkede yapılan araştırmaya göre mobil bankacılığı…

ING Grubu’n yaptığı ‘Mobil Bankacılık, Sosyal Medya ve Finansal Davranışlar’ konulu araştırmaya göre genç kesim ödemelerini sosyal medya aracığıyla yapmayı tercih ediyor.

ING tarafından 12 ülkede yapılan araştırmaya göre mobil bankacılığı kullanan insanlar, paralarını yönetirken kendilerini daha fazla kontrol sahibi hissediyorlar. Katılımcıların yüzde 33’ü nakit ödemede, kredi kartı ile yaptıkları ödemeden daha güvende hissediyorlar. Bu oran Türkiye’de yüzde 51 olarak ortaya çıkarken, Avusturya’da ise yüzde 19. Araştırmaya katılanların yüzde 39’u sosyal medyayı bankayla ilgili olarak genel bilgi almak için kullanırken, bu durumu yüzde 32’lik bir oranla şikâyet etme amaçlı kullanım ve yüzde 31’lik oranla yardım alma ve banka çalışanıyla iletişime geçmek için kullanım yer alıyor. Çıkan sonuçlara göre, bankaların ürün ve hizmetlerini sosyal medya üzerinden paylaşmaları, ankete katılanlar tarafından çok fazla ilgi görmüyor. Katılımcıların yüzde 70’i ise bankaların, sosyal medyayı kullanarak tasarruf ipuçları vermesi gerektiği konusunda hemfikir.