İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 01.11.2017 - 12:04

Fayda odaklı iletişim platformu: SosyalUp

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Türkiye'nin sosyal fayda odaklı ilk iletişim platformu olan SosyalUp'ı tanıttı.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

BKM, dijital cüzdanı BKM Express aracılığıyla toplamda 176.000 dijital bağış işlemi sonucunda elde edilen 3,5 milyon TL tutarı çeşitli STK’lara ve vakıflara aktarmıştı. Sosyal faydayı hedefleyen tüm aktörlerin yanında olan BKM, SosyalUp iletişim platformu ile gelecek günlere ışık tutup toplumu ileriye taşıyacak bir bilgi havuzu oluşturmayı hedefliyor.

Yuvarla, Givin, Açık Açık ve Askıdanevar gibi sosyal girişim ve Sivil Toplum Kuruluşları’nın da katıldığı SosyalUp lansmanı, sosyal ihtiyaçlara cevap verip sorunlara çözüm bulmayı hedefleyen her kesimden insanı ve kuruluşu bir araya getirdi.

Geçtiğimiz nisan ayından bu yana geçen kısa sürede şimdiden 10 bin kullanıcıya ulaşıp bireysel bağışı 4 katına çıkaran Givin öylece duran eşyaların ve deneyimlerin bağışa dönüşmesini sağlayarak 130 bin TL bağış potansiyeli ortaya çıkardı. Givin’le kullanıcılar sağladıkları sosyal faydayı da uygulamadan canlı olarak takip edebiliyorlar.

BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, SosyalUp’ın sosyal girişimler, STK’lar, sivil girişimler için yaratacağı etkiyi şöyle açıkladı: BKM olarak, bağış yapmanın, paylaşmanın daha adil ve farkında bir toplumun anahtarlarından bir tanesi olduğuna inanıyoruz. SosyalUp ile kurumsal ve bireysel anlamda doğru kaynağa hızlı erişilebilirliği sağlayan, nitelikli içerikleri kamuoyuyla paylaşan ve sosyal fayda amacıyla çalışan her kesimi destekleyecek bir iletişim platformunu hayata geçirdik. BKM Express ile yarattığımız e-bağış etkisinin bir benzerini sosyal fayda alanında yaratıp bu alanda çalışan herkese destek olmak istiyoruz.”