Skip to main content

Sosyal oyun stratejisini 2012’nin ikinci yarısından itibaren güçlendiren Facebook, geçtiğimiz yıl oyun geliştiricilere 2.8 milyar dolar kazandırdığını açıkladı. Ntvmsnbc’de yer alan habere göre; Facebook, ABD’nin San Francisco kentinde düzenlenen Oyun…
























Sosyal oyun stratejisini 2012’nin ikinci yarısından itibaren güçlendiren Facebook, geçtiğimiz yıl oyun geliştiricilere 2.8 milyar dolar kazandırdığını açıkladı.
Ntvmsnbc’de yer alan habere göre; Facebook, ABD’nin San Francisco kentinde düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda önemli veriler sundu. Üye sayısı 1 milyarı aşan Facebook, 2012’de oyun şirketi ortaklarına 2,8 milyar dolar kazandırdığını açıklarken, oyun geliştiricilerin başarılı olmasında önemli rol oynayabilecek bilgiler verdi.

Oyun platformuna yeni oyunlar katarak mobil ve internette daha fazla kullanıcı çekmek isteyen Facebook, aynı zamanda reklam gelirini de doğru orantılı olarak artırmak hedefinde.
Konferansta konuşma yapan Facebook oyun ortaklıkları direktörü Sean Ryan, ‘oyun sektörünün her alanında büyük yatırımlar yaptıklarını’ ifade ederek, önemli istatistikler sundu.
CNET’in haberinde Facebook’un oyun performansına ait bazı bilgiler sunuldu. Buna göre;
-Sosyal ağın en sevilen oyunu Candy Crush,
-Her ay, 250 milyondan fazla insan Facebook’ta oyun oynuyor,
– Facebook, News Feed mobil uygulaması aracılığıyla geçtiğimiz ay içinde AppStore ve Google Play uygulama platformlarına 263 milyon tık getirdi,
– Mart 2012’den bu yana oyun yükleme sayısı yüzde 75 artış gösterdi,
– Facebook’ta yer alan 200’den fazla oyun her ay 1 milyondan fazla aktif kullanıcı getiriyor,
– 100’den fazla oyun geliştirici, Facebook sayesinde geçtiğimiz yıl 1 milyar dolardan fazla gelir elde etti.