Facebook’ta etkileşim oluşturmanın 4 altın kuralı

Cannes Lions’a 33 gün kala Cannes Lions Twitter hesabında Facebook üzerinde engagement kurmanın 4 altın kuralı paylaşıldı.  16-22 Haziran tarihleri arasında gerçekleşecek Cannes Lions’tan önce Twitter ‘da Facebook üzerinde engaging kurmanın 4 altın kuralı paylaşıldı.  YouTube’ta ‘Cannes Lions Learnings’ kanalında yer verilen videoda Facebook Marka Tasarımı Global Başkanı Paul Adams, Facebook’ta engaging kurmanın 4 altın […]

Uncategorized
DigitalAge, 15.05.2013 - 15:34
























Cannes Lions’a 33 gün kala Cannes Lions Twitter hesabında Facebook üzerinde engagement kurmanın 4 altın kuralı paylaşıldı. 
16-22 Haziran tarihleri arasında gerçekleşecek Cannes Lions’tan önce Twitter ‘da Facebook üzerinde engaging kurmanın 4 altın kuralı paylaşıldı. 

YouTube’ta ‘Cannes Lions Learnings’ kanalında yer verilen videoda Facebook Marka Tasarımı Global Başkanı Paul Adams, Facebook’ta engaging kurmanın 4 altın kuralını anlattı. 
Geçen yıl Cannes Lions’ta Paul Adams’ın ‘Yaratıcılık ve Paylaşımın Psikolojisi’ başlıklı konuşması ndan alınan önemli notlar: 
1- Yaratıcı kampanyalara imza atmak için sosyal etkileşimi vazgeçilmez bir parçası haline getirin.
Gerçek hayata sosyal davranışları sonradan eklenemeyeceğini söyleyen Adams, konuyu bir örnekle açıkladı. Kampanya öncesinde, “Bir parti veriyorum, hadi gelin bunu daha sosyal hale getirelim” ifadesinin kullanılamayacağı gibi, bir reklam fikrim var bunu sosyal hale getirelim şeklinde bir önerinin de kullanılamayacağına değindi.  
2- Yaratıcı fikirlerinizi sosyal etkileşimde gerçek iç görü konusu üzerine temellendirin.  
Sosyal etkileşim hakkında birçok çalışmadan konuya ilişkin önemli notlarını anlatan Adams, konuyu üç başlıkta toparladı. Buna göre insanlar ilişki kurmak, kimliğini yönetmek ve başkalarına yardımcı olmak için paylaşıyor. Bu stratejileri hayata geçirenlerin de başarı ulaşacağını konuşmasında ekledi. 
3- Facebook’u yaratıcılığın yeni tuvali olarak düşünün.
Bu maddeyi açıklarken Paul Adams, Facebook’un diğer mecralara benzemediği; yeni ve farklı bir mecra olduğu üzerinde duruyor. 
4- Öncelik vereceğiniz yer News Feed olmalı. News Feed tasarımına yeteri önem verilmeli, çünkü paylaşımlarda hikâyenin nasıl görüneceği büyük önem taşır. 
Boş tuvalin tanımını yapan Adams, Facebook’un kullanıcılara sunduğu özelliklerine yer veriliyor. Haber Kaynağı (News Feed), sayfa (page) ve zaman tünelini (timeline) kullanıcılarla buluşturan “Facebook’ta önceliği bu alanlara yer vermektense önceliği hikâye oluşturmaya verin” önerisini paylaştı. Kullanıcıların en çok deneyimleyeceği şeyi önemsediğini belirterek, ifadesine açıklık getirdi. 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free