Skip to main content

Facebook, Fransa’da internet kullanıcılarının verilerini markalarla paylaştı ve cezaya çarptırıldı.

Fransa Ulusal Bilişim ve Haklar Komisyonu (CNIL), Facebook’a 165 bin dolar ceza verdiğini açıkladı. CNIL cezanın gerekçesini Facebook’un, kullanıcıların kişisel verilerini reklamverenlere açması olarak belirledi. Markalar bu sayede hedeflemeli reklam yaparak kullanıcıların mahremiyetini ihlal etmiş sayıldı. CNIL’in paylaştığı açıklamaya göre, Facebook, internet kullanıcılarının üçüncü şahıs site ziyaret geçmişlerini “datr” adı verilen bir çerez (cookie) ile topluyordu. Sosyal ağ bu verileri toplarken kullanıcıların rızasını almamıştı. CNIL’in soruşturma süreci şu şekilde işledi: CNIL 26 Ocak 2016’da Facebook’a resmî bir uyarı göndererek, hatanın düzeltilmesi ve üç ay içinde Fransa Veri Koruma Kanunu’na uygun hale getirilmesini talep etti. Facebook bu süre içinde talebi karşılamadı ve üç ay uzatma istedi. Üç ay uzatma sonunda da Facebook’tan olumlu cevap alınamayınca CNIL bunun üzerine bir raportör atadı. Raportör 23 Mart’taki oturumun ardından Facebook’a 165 bin dolar ceza verilmesine hükmetti.

Öte yandan, Fransa’da 33 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. CNIL bu sayı göz önüne alındığında durumun ciddi olduğuna dikkat çekiyor. Konuyla ilgili diğer bir noktaysa benzer soruşturmanın Almanya, Belçika, Hollanda ve İspanya’da da yürütülmesi.