Skip to main content

Günümüz gençleri, Facebook ve Twitter’dan ziyade üretkenlik uygulamalarını tercih ediyor

Facebook, mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ın 22 milyar dolar değerinde satın almasını henüz tamamladı. Gittikçe kızışan uygulama dünyasında bu satın alma, sosyal medya devinin konumunu koruması amaçlı akıllıca bir adımdı.

Ancak gençlerin tercih ettiği uygulamalar arasında ne Whatsapp ne de Facebook (Snapchat bile değil) yer alıyor.

Dijital ürün trendlerini takip eden Product Hunt’a göre; gençlerin uygulamalarda öncelik verdiği alan üretkenlik oldu.

Product Hunt Kurucu Ortağı Ryan Hoover’a göre; internet sitesinin aylık aktif kullanıcı sayısı 2 milyona ulaşıyor. İnternet sitesinin asıl işlevi, yeni uygulamaları paylaşımını sağlamak ve puanlamak (yeni uygulamaların sayısı günde 30-50 arasında değişiyor).

İnternet sitesinde yer alan listenin bir örneği (Products teens love):

Facebook’tan önce dünyanın nasıl olduğunu hatırlamayan gençler, sosyal ağ tercihlerinde olgunluk noktasına eriştiğini söyleyebiliriz (Sosyal ağ uygulamaları arasında fotoğraf paylaşımı ve müzik yayını uygulamaları bulunuyor).

Dahası günümüzün gençleri, üretkenliğe odaklanmış durumda. Üretkenlik uygulamaları arasında yapılacaklar listesi (to-do list) uygulamaları, online dersler sunan ve daha iyi CV’ler hazırlanmasını sağlayan uygulamalar yer alıyor.

Yeni nesil kullanıcıların, Facebook ve Twitter’ın sunduğu hizmetten ziyade kendi işlerini kolaylaştıracak ürünler peşinde olduğu söylenebilir.

Kaynak: Quartz

Fotoğraf: Flickr kullanıcısı Yasmeen