Skip to main content

Aylar süren test süresinden sonra Facebook, resmi olarak ‘Trending’ özelliğini yayına alıyor.

Facebook, Twitter özelliklerini örnek almaya devam ediyor. Geçtiğimiz sonbaharda yeni özelliği test etmeye başlayan şirket, ‘Trending’ uygulamasını hayata geçirmeyi planlıyor.

Facebook, ‘Haber Kaynağı’ sayfasının sağ köşesinde gündemde olan konuların bir listesine yer veren ‘Trending’ uygulamasını hayata geçireceğini duyurdu. Twitter’da olduğu gibi kullanıcılar sosyal platformda en çok konuşulan konuları görebiliyor.

Facebook’un belirttiğine göre; liste, sosyal ağın popüler konularının yanında kullanıcıların ilgi alanlarını dâhil ederek kişiselleştirilebiliyor. Kullanıcılar bir konu üzerine tıkladığında, arkadaşları ve takip ettiği sayfalarda yapılan ilgili paylaşımlar gösteriliyor.

ABD, İngiltere, Hindistan ve Avustralya’da bulunan kullanıcılar, gündemde olan konular listesini görmeye başlayacak. Listede ayrıca konuların neden trend olduğunu belirten kısa bir açıklamaya da yer verilecek.

Twitter’da ‘Trending’

Trend konu özelliğine ise Twitter’dan aşina olabilirsiniz. Trend konular, masaüstü Twitter anasayfasında sol tarafta link olarak görünürken; mobil sürümünde ‘Keşfet’ sekmesinde yer alıyor. Kullanıcılar üzerine tıkladığında trend kelime veya sözcük öbeğini içeren tweet’lerin zaman akışını görüntüleyebilir.

Twitter’a benzer şekilde Facebook trendleri, sosyal ağda hakkında en çok konuşulan konuları güncelleyerek yer veriyor. Şu an için ‘Trending’ özelliğine masaüstünden ulaşılabiliyor.

Facebook’un Twitter’laşmasına örnek olarak; sosyal ağın doğrulama sistemi, herkese açık Facebook paylaşımlarını bir arada toplamak için hashtag’leri ve gömülü paylaşımları dâhil etmesi verilebilir.

Karakter sınırlaması Facebook’un belki de bir sonraki atacağı adım olabilir.

Fotoğraf: Flickr kullanıcısı marcopako