Skip to main content

Facebook, şirket için uygulama kılavuzlarını yayınladı ve itirazda bulunma süreçlerini genişletttiğini duyurdu.

Facebook, veri skandalı sonrası toplululuk kurallarında birtakım değişikliklere gitti ve şirket içi kılavuzları yayınladı. Bu kılavuzlar, kullanıcıların Facebook’un incelikli meselelerde çizgiyi nerede çektiğini anlamalarına yardımcı olacak ve farklı alanlardaki uzmanlar da dâhil olmak üzere herkesin kılavuzlar ve alınan kararlarla ilgili Facebook’a geri bildirim vermelerini kolaylaştıracak.

Facebook aynı zamanda ilk kez, bireysel içeriklerle ilgili alınan kararlara itirazda bulunma ve ikinci bir fikir talep etme imkanını da hayata geçiriyor.

İtirazda bulunma süreci şu şekilde işleyecek:

  • Eğer bir fotoğraf, video ya da paylaşım Topluluk Standartlarını ihlal ettiği gerekçesiyle kaldırıldıysa konuyla ilgili bilgilendirileceksiniz ve size, ek değerlendirme talep etme seçeneği sunulacak.
  • Bunu, Facebook Topluluk Operasyonları ekibinin genelde 24 saat içerisinde sonuçlanan (her zaman gerçek bir kişi tarafından yapılan) değerlendirmesi takip edecek.
  • Eğer hata yapıldıysa Facebook sizi bilgilendirecek ve gönderileriniz, fotoğraflarınız veya diğer içerikleriniz tekrar yayına alınacak.

Facebook aynı zamanda Mayıs ayında doğrudan geri bildirimlerini alacağı, Almanya, Fransa, İngiltere, Hindistan, Singapur, ABD ve diğer ülkelerde düzenleyeceği bir dizi halka açık etkinlik olan Facebook Forums: Community Standards’ı da hayata geçirecek.