Skip to main content

Facebook’un WhatsApp’ı satın almasıyla sosyal medya devinin aslında nelere sahip olabileceği paylaşıldı.

19 milyar dolarla birlikte Facebook, Sony veya Gap veya dört uçak gemisi satın alabilirdi. Ancak sosyal medya devi, çoğunluğu Sequoia firmasından olan 60 milyon dolar yatırım alan WhatsApp’ı satın aldı.

Mobil mesajlaşma dünyasında bu satın alma miktarı oldukça büyük.

Harvard Business Review Blog sayfasındaki haberde Facebook’un aslında neleri satın aldığına yer verildi:

-Genç kullanıcılar
-Yeni bir iş modeli
-Var olan iş modeline iyileştirmeler
-Globalleşme

Genç kullanıcılar

WhatsApp, beş yıl içinde aylık aktif 450 milyon kullanıcıyı sahip oldu. Kullanıcıların yüzde 70’i her gün aktif konumdalar. Bu rakam da Facebook’un beş yılda ulaştığı rakamın neredeyse üç katı, Twitter veya Skype’ın da 10 katı.

Yeni bir iş modeli

Facebook ve  yeni nesil diğer internet devlerinin aksine WhatsApp, üyelik temelli gelir modeline sahip. Kullanıcılara bir yıllık kullanım sonunda 0,99 dolar fiyat biçiyor. Facebook’un yaklaşımından farklı olarak WhatsApp’ta reklama yer verilmiyor ve büyük olasılıkla kullanıcı verileri de reklam amacıyla kullanılmıyor.

Var olan iş modeline iyileştirmeler

WhatsApp’ın günlük mesajlaşma miktarı da küresel telekom endüstrisinde SMS miktarına yaklaşıyor. Diğer yandan Facebook, günlük haberler için bir platform olsa da, mesajlaşma uygulamalarından günlük iletişim daha iyi yapılıyor. Bu durum da Facebook’ta insanların tanıdıkları arasından daha önemli gördüğü ilişkileri ortaya çıkarabilir. Böylelikle sosyal medya devi, reklam konusunda hedef kitleye daha iyi ulaşabilir.

Globalleşme

Facebook Messenger, diğer ülkelerden ziyade ABD’de popüler. Hindistan ve Güney Afrika gibi pazarlarda ise WhatsApp, Facebook Messenger’dan daha çok tercih ediliyor. Bu durum da mobil platforma küresel bir dönüş olduğuna bir kanıt oluşturuyor ve Facebook da bunun bir parçası olmak istiyor.

Bu nedenlerden sonra Google’dan gelen rekabetçi baskı da düşünülünce 19 milyar dolar, sanıldığının aksine çok da büyük bir rakam olarak durmuyor. Ancak bunu en iyi zaman gösterecektir. Bu durumda açıkça bir kaybeden bulunuyor o da SMS hizmetinden global olarak yıllık 100 milyar dolar gelir elde eden telekom endüstrisi.

Kaynak: HBR Blog Network