Facebook gençlerin en Süpermarkası

Superbrands Türkiye, 2012 yılının Süpermarkalarını açıkladı. Seçici Kurul ve Nielsen’ın ölçümleriyle belirlenen 159 marka arasına bu yıl ilk kez listeye en çok gıda-içecek kategorisinden giriş oldu. Ardından kişisel bakım, otomotiv ve internet kategorileri geldi. Türkiye’nin süper markaları nasıl belirlendi?   Superbrands Türkiye, bu yılki Seçici Kurulu’nu, iş dünyası ve özellikle marka konusuyla ilişkili sivil toplum kuruluşları […]

Uncategorized
DigitalAge, 06.11.2012 - 14:02


























Superbrands Türkiye, 2012 yılının Süpermarkalarını açıkladı. Seçici Kurul ve Nielsen’ın ölçümleriyle belirlenen 159 marka arasına bu yıl ilk kez listeye en çok gıda-içecek kategorisinden giriş oldu. Ardından kişisel bakım, otomotiv ve internet kategorileri geldi.
Türkiye’nin süper markaları nasıl belirlendi?
 
Superbrands Türkiye, bu yılki Seçici Kurulu’nu, iş dünyası ve özellikle marka konusuyla ilişkili sivil toplum kuruluşları yöneticileri oluşturdu. Süpermarka seçiminde şirketin büyüklüğünün yanı sıra, teknolojisi, yatırımları, iş gücü kalitesi, yaratıcılığı, markalaşmaya yaptığı yatırım ve marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyma ve vergi sıralamasındaki yeri her zaman olduğu gibi büyük önem taşıdı. Dünyada 87 ülkede düzenlenen ve iki yılda bir gerçekleştirilen Superbrands’in Türkiye bölümünün ilk etabında 1089 marka belirlendi. İkinci etapta ise, konusunda uzman kişilerden oluşan Seçici Kurul bu sayıyı 300 markaya indirdi. İstanbul, Ankara ve İzmir’de 1600 kişiyle yapılan yüz yüze görüşmeler sonunda Nielsen, kısa listeye giren 300 markaya yönelik tüketici değerlendirmelerini gerçekleştirdi. Yapılan bu çalışmalardan sonra, Türkiye’nin 2012 Süpermarkaları belirlendi.
Bu sene hangi markalar yer aldı?
Seçici Kurul ve Nielsen’ın ölçümleriyle belirlenen 159 marka arasına bu yıl ilk kez Google, Audi, Nissan, Tefal ve Domestos gibi markalar girdi. 2012’de listeye en çok gıda-içecek kategorisinde giriş oldu. Ardından kişisel bakım, otomotiv ve internet kategorileri geldi. 2012 yılının yükselen markaları arasında, Acıbadem, Yapı Kredi Bankası, Avivasa, Axess, World Card, Bonus Card, Garanti Bankası, Arzum, Erikli Su ve Ağaoğlu yer aldı. Hem 2010’da hem de 2012’de listede olmayı başaran markalar arasında, değerini en fazla artıranlar bankacılık ve sigorta sektöründeki şirketler oldu. 2012 yılı Süpermarkaları’nda lüks tüketimden kaçış gözlenirken, eğlence ve giyim tüketiciler için ikinci öncelik sırasına geriledi. 
Superbrands Türkiye 2012 listesinin yüzde 62’si Türk markalarından oluşuyor

2012’de 159 Süpermarka’nın 98’i yerli markalardan oluşuyor. 2010’da süpermarka seçilen 117 markanın 72 tanesi Türk markasıydı. Süpermarkalar 2010  listesinin ilk 25’inin 13’ü yabancı markayken, Süpermarkalar 2012’de ilk 25’e daha fazla yabancı markanın girdiği görülüyor. 2010 yılının ilk on markası arasında yer alan ve 2012 yılında da ilk ondaki yerini koruyan markalar Nokia, THY, Magnum ve Pınar oldu.
Facebook gençlerin en Süpermarkası

Nielsen Tüketici Araştırma Direktörü Bahadır Tomaç, Süpermarka seçimlerinde tüketici kırılımlarındaki farklılıklara dikkat çekti. Bahadır Tomaç, “18-30 yaş grubunda ‘Facebook benim süper markamdır.’ denilme oranı diğer gruplardan anlamlı olarak daha fazla görülüyor. Bu gruba bakıldığında, 3 marka ortaya çıkıyor: Facebook, İstinye Park ve Algida. Yani gençlerin hayatında üç önemli nokta var: İnternet-sosyal medya, takılmak ve cool-trendy olmak.” dedi.
Marka seçimleri illere göre farklılaşıyor
Tomaç, ayrıca illerin önceliklerindeki farklılığa dikkat çekti. İzmirlilerin marka sıralamasında, ön sıralarda Teknosa, İş Bankası, Omo, Sabancı Üniversitesi, Starbucks, Koç Üniversitesi, Toyota, Vitra, Yemeksepeti.com gibi markalar olduğunu belirten Tomaç, İstanbul’daysa Coca Cola, THY, Apple, Turkcell, Garanti Bankası, Migros gibi markaların ön sıralarda yer aldığını belirtti. Tomaç ayrıca, markalara verilen toplam skorlara bakıldığında Ankaralıların, İstanbul ve İzmirlilere göre biraz daha mesafeli durduklarının görüldüğünü söyledi. 
Kadınlar hayatı kolaylaştıran markaların, erkekler ise oyuncakların peşinde
Kadınlar mutfak-çocuk-ev işleri üçgeninde hayatlarını kolaylaştıran ürünleri baş tacı ediyor. Deterjanlar, ev temizlik ürünleri ve tabii ki beyaz eşya/küçük ev aletleri kadınların süper kahramanları. Bütün SES gruplarında kadınların en beğendiği markalar arasında Omo, Starbucks, Nestle Çikolata, Yemeksepeti.com, Orkid, Arçelik, Vernel, Yumoş, Ariel, Pril, Axess, Siemens, Tefal, Knorr, Yapı Kredi Bankası, The Marmara, Jumbo, Atasay, Power FM, Maret, Koçtaş, Doğuş Çay, Avivasa Emeklilik ve Hayat, Kent Şekerleme, Prima, Dalin, Bellona, Arzum ve Molped bulunuyor.
Erkekler cephesinde, tabii ki “oyuncaklar” yani otomotiv ve teknoloji ürünleri başı çekiyor. Bütün SES gruplarında erkeklerin en beğendiği markalar arasında Boğaziçi Üniversitesi, Google, Mercedes-Benz, Yeni Rakı, BMW, Facebook, Efes, İstinye Park, Audi, Dünya Göz Hastanesi, Pimapen, Sahibinden.com, Coca-Cola, THY, Apple, Ford Otosan, Lassa, Tuborg bulunuyor.
 
Superbrands 2012 Seçici Kurulu

Ahmet Pura – Başkan, Reklam Verenler Derneği
Ali Levent Orhun – Başkan, Araştırmacılar Derneği
Aytül Özkan  – Başkan, Reklamcılar Derneği
Başaran Ulusoy – Başkan, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB)
Celal Toprak – Başkan, Ekonomi Gazetecileri Derneği
Figen İsbir  – Yönetim Kurulu Başkanı, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA)
Fügen Toksü – Başkan, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD)
Hakan Güldağ – Başkan, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Türkiye Medya ve İletişim Meclisi
Prof. Dr. Kadri Özçaldıran – Rektör, Boğaziçi Üniversitesi
Mehmet Nane – Yönetim Kurulu Başkanı, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD)
Sadettin Korkut – Başkan, Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD)
Ümit Nazlı Boyner – Başkan, Türk Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TÜSİAD)
Vahap Munyar – Başkan Yardımcısı, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti
Yılmaz Yılmaz – Başkan, Birleşmiş Markalar Derneği

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free