SOSYAL MEDYA

DigitalAge | 19.04.2017 - 09:57

Facebook F8 Konferansı’nda duyurulan yenilikler

Facebook, yılın en büyük geliştiriciler etkinliği F8 Konferansı'nda yeniliklerini tanıttı.

4
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

F8’de açıklanan yenilikler:

    • Dijital Dünyada Keşif – Keşif (Discovery) sekmesi: İnsanların önemsedikleri işletmeleri Messenger’da bulmalarını kolay ve basit bir hale getirmek istedik. Bu doğrultuda Keşif sekmesini geliştirdik ve bu sayede insanlar hemen ana sayfaları üzerinden ilgili kategorileri, son kullanılan bot’ları, hakkında en çok konuşulan deneyimleri ve serbest biçimli arama alanını bulabilir. Geliştiriciler, bot’larının eklenmesi için buradan başvuru yapabilir.
    • Fiziksel Dünyada Keşif – Messenger Kodları:  yeni parametrik kodlarımız sayesinde insanlar basketbol maçları ve konserler gibi etkinliklere katıldıkları zaman kodu Messenger’a okutarak, Messenger bot’ları üzerinden daha fazla bilgiye ulaşabilecek.
    • Sohbet Uzantıları (Chat Extensions): Messenger’da oluşturulan deneyimler, doğası itibariyle sosyal deneyimler. Şimdi de Sohbet Uzantıları sayesinde birden fazla insanın aynı anda bir işletmeyle sohbet etmesini sağlıyoruz. Eğer sevdiğiniz yeni bir şarkıyı paylaşmak istiyorsanız, artık direkt olarak grup sohbetine bir bot ekleyebilir, sohbet ve deneyimi arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Bunun, insanların bot’ları viral bir şekilde paylaşmalarını sağlayacağını düşünüyoruz. Şu anda Spotify, TheScore, CNN, Wall Street Journal ve Swelly gibi pek çok marka bu uygulamaya dahil ve bunlara yenileri de eklenecek.
    • M’den daha fazlası geliyor: Sanal asistanımız M artık sohbetleriniz kapsamında öneriler yaparak hayatınızı kolaylaştırıyor. Bunlar arasında “teşekkürler” demenizi sağlayacak eğlenceli etiketler, bir arkadaşınızla buluşacağınıza dair hatırlatmalar veya P2P ödemeleri ile birine kolayca ödeme yapma veya para alma fırsatı yer alıyor. Yapay Zeka ile çalışan M, insanların belirli aksiyonları gerçekleştirdiğini tanıyarak, onlara yardımcı olacak öneriler sunuyor. Bir sonraki adımın, insanlara daha fazlasını yapmaları için daha fazla yöntem sunmak olduğunu düşünüyoruz. Bu doğrultuda bugün M’in artık delivery.com üzerinden yemek sipariş etme fırsatı sunduğunu açıkladık. Eğer arkadaşlarınızla ne yiyeceğiniz konusunda konuşuyorsanız, M amacınızı algılayacak ve sipariş verebileceğiniz yerler önerecek. Grup siparişi ve ödemesiyle de her adım Messenger üzerinden tamamlanabilecek. M’i ne kadar çok kullanırsanız, size o kadar alakalı öneriler yapacak. Bu, şu anda ABD için geçerli ancak yakın zamanda dünyanın geri kalanında da kullanıma sunulacak.
    • Zengin Oyun Deneyimi: Son 90 günde 1,5 milyarın üzerinde oyun oynandı. Şimdi, oyun deneyiminizi daha sosyal hale getirmek için . Oyun bot’ları ve Rich Gameplay (‘turn based’ oyunlar) gibi bazı yeni özellikler ekledik. Bunlara ek olarak, artık Messenger’da arkadaşlarınızı oyuna davet etmek de çok kolay: tek  yapmanız gereken, Messenger ana ekranında Oyun sekmesine tıklamak.
    • Sayfalar İçin Akıllı Cevaplar: Pek çok işletmelerin zorlandığı noktalardan biri, aldıkları mesajları yönetmek. Küçük işletmeler, mesajları açık bırakmanın avantajlarından faydalanıyor çünkü bu sayede müşterileriyle en kısa sürede iletişim kurabiliyor ve hizmet sunabiliyorlar. Bugün, Sayfalara çalışma saatleri, yol tarifi ve iletişim bilgileri gibi sıkça sorulan sorulara cevap verme özelliğini ekliyoruz. Yapay Zeka bot motoru Wit.ai ile çalışan Akıllı Cevaplar, işletmelerin bu tür sıkça sorulan sorulara Yapay Zekayla çalışan cevaplar vermelerini sağlayan bir API sunuyor.
    • Parametrik Messenger Kodları: İşletmeler artık bir bot için birden fazla parametrik QR kodu oluşturabiliyor ve bu sayede müşterilerine daha fazla seçenek sunabiliyor. Örneğin, bir kodun nerede okutulduğunu takip etmek veya bir restorandaki her masaya farklı bir QR kod vermek gibi işlemler mümkün oluyor. Bu sayede QR okuyucu yerine, kamera kullanarak kod okutma şansı da oluyor.
    • Teslim (hand-over) Protokolü: İşletmelere, Messenger’daki farklı deneyimler için, birden fazla geliştirici ile çalışmanın farklı yollarını sunuyoruz. Örneğin, bir işletme hem bir kişisel alışveriş botuna, hem de bir müşteri hizmeti botuna sahip olmayı isteyebilir. Farklı tedarikçiler ve geliştiriciler sohbeti müşterinin farklı istekleri doğrultusunda yönetebilecek.

      David Marcus, Facebook Mesajlaşma Ürünleri Başkan Yardımcısı

1 2