Skip to main content

Yapılan çalışmaya göre; özellikle kişisel ürünler için ürün satışında kullanıcılar epostayı tercih ediyor.

Müşterilerine fırsatları online paylaşmaları için indirim sağlayan Social Twist şirketinin yaptığı son araştırmaya göre; online kuponlar ve diğer fırsatları paylaşma konusunda eposta, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağları geçti.

FMCG  markaları hakkında yapılan bir Twitter araması, promosyon amaçlı fırsatların daha çok konuşulur olduğunu gözler önüne serdi. FMCG pazarlamacıları için 40’tan fazla kampanya yürüten Social Twist’in deneyimine dayanarak; fırsat paylaşımının aslında yaygın olarak kullanılmakta olan sosyal medya aramasında düşük oranda olduğu ortaya çıktı.

Ad Age’te yer alan habere göre; şirket, marka sempatizanlarının (brand advocates) yüzde 55,4’ünün veri paylaşımı için epostayı kullandığını paylaştı. Sosyal medyada ise bu paylaşma yüzdeleri daha düşük seviyede. Yalnızca yüzde 2,6’sı Twitter’ı kullanırken, yüzde 41,8’i Facebook’u tercih ediyor.

Social Twist’in ortaya koyduğu üzere, engage oluşturan kullanıcılara ulaşmada eposta en etkili kanal olarak yer alıyor. Burada bulguların ortaya koyduğu müşteriler, fırsatları tıklayan ve oradan ürün satın alanları kapsıyor.

Yeni müşterilerin yüzde 50,8’ine eposta aracılığıyla ulaşılıyor

Kampanyalar aracılığıyla ortaya konan bir durum da, yeni müşterilere yüzde 50,8’i eposta aracılığıyla ulaşılmış olması. Twitter ile yüzde 26,8 iken bu oran Facebook ile yeni müşterilere erişim yüzde 22 oldu.

Ortaya çıkan bu bulgulara bakıldığında Twitter popülerlikte en alt sırada yer alıyor olsa da, yeni kullanıcılara ulaşmada daha etkin olduğu gözlemlendi. Sunulan fırsatlar retweet edildiğinde iletilen epostadan daha çok etki yarattı.

Social Twist firmasının CMO’su Vijay Sundaram, paylaşım aracı olarak trend sıralamasında ilk sıraya oturan eposta kullanımına ilişkin durumu 18 ay önce fark ettiklerinde onlar için bir sürpriz olduğunu belirtiyor. Sundaram, bu durumu eposta kullanımının hala kişisel bir özelliğini bulunduruyor olmasına bağlıyor. Sundaram’ın ayrıca söylediğine göre; kullanıcılar genelde eposta kanalını kişisel bakım ve lüks kategorisinde yer alan ürünler için tercih ediyor. Bu kategoriler ise tüm dünyanın çok gerekli olmadıkça ilgisini çekmediği konulara göre belirleniyor.

Social Twist hakkında

Social Twist, Benckiser, Kraft, Coca-Cola gibi pazarlamacılar için online kupon programları yürütüyor. Sunduğu programlarda eposta ve sosyal medyayı kullanıyor. Çoğunlukla da arkadaşlarıyla bu fırsatları paylaşan müşterilerine yüksek oranda indirim sunmuş durumda.