Skip to main content

Millward Brown Optimor tarafından bu yıl sekizincisi hazırlanan ‘BrandZ En Değerli 100 Küresel Marka sıralaması’ sonuçları paylaşıldı. Buna göre; ‘En Değerli Küresel Marka İlk 100’ sıralamasında Apple birinci sırada. Samsung…

Millward Brown Optimor tarafından bu yıl sekizincisi hazırlanan ‘BrandZ En Değerli 100 Küresel Marka sıralaması’ sonuçları paylaşıldı. Buna göre; ‘En Değerli Küresel Marka İlk 100’ sıralamasında Apple birinci sırada. Samsung ise yüzde 51 marka değeri artışıyla Apple ile arasındaki farkı kapatıyor 
WPP aracılığı ile Millward Brown Optimor tarafından her yıl gerçekleştirilen BrandZ İlk 100 En Değerli Küresel Marka çalışması, bu yıl sekizinci kez yayımlanıyor. BrandZ bir markanın finansal verilerinin yanı sıra potansiyel ve mevcut alıcılarının görüşlerini kullanarak marka değerini hesaplıyor. 
Apple 185 milyon dolarlık değeriyle birinci sıradaki yerini koruyor. Google, sıralamada bu yıl ikinci sırada yer alıyor. Marka değeri ise 114 milyar dolar. Üçüncü sırada ise 112 milyar dolar marka değeriyle IBM yer alıyor. İlk 10 En Değerli Küresel Marka listesinin devamında McDonald’s, Coca-Cola, AT&T, Microsoft, Marlboro, Visa ve son olarak China Mobile yer alıyor.
En değerli teknoloji markaları 

En Değerli Teknoloji Markaları’nda ilk üçte sırasıyla Apple, Google ve IBM bulunuyor.  
Microsoft,  listede dördüncü sırada yer alıyor. İlk 20 sıralamasının yapıldığı liste sırasıyla; SAP, Tencent, Samsung, Facebook, Baidu ve Oracle markalarıyla devam ediyor. İlk 10’un tamamlandığı listenin sonrasında, Accenture, HP, Intel, Siemens, Cisco, Yahoo!, Sony, Dell, Philips ve Canon markaları yer buluyor.
Tüm rapora ise şuradan ulaşılabilir.